Kundsamordnare till försäkringsbolag!

Kundsamordnare till försäkringsbolag!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att ha kundkontakt och samtidigt arbeta i en koordinerande roll? Är du ute efter en givande tjänst där du får ansvara för att skapa en smidig och effektiv kommunikation mellan kunder och företag? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Försäkringsbolagets nya avdelning äger och utvecklar processen för det operativa kundmötet genom att förbättra, förenkla och effektivisera för våra arbetsgivarkunder. Tillsammans skapar de ett gemensamt arbetssätt som möjliggör att kunden möter en kontaktväg in.

Vi söker för kunds räkning en kundsamordnare till ett försäkringsbolag. Konsultuppdraget är på heltid med start omgående. Uppdraget är på 6 månadader med eventuell möjlighet till förlängning. Placering är på försäkringsbolagets kontor i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Att ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Det gör du bland annat genom att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal, på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Kan du inte svaret på alla frågorna tar du hjälp av kollegor eller övrig organisation.
• Proaktiv information och kommunikation: För att minska antalet repetitiva frågor kommer du och dina kollegor arbeta proaktivt med information till kunder, exempelvis vid systemförändringar. Ni kommer också att bidra med relevant innehåll till exempelvis nyhetsbrev samt genomföra nätverksträffar. I ert arbete samverkar ni med kollegor inom övriga bolaget.
• Utveckling & Analys: Som en del i avdelningen kommer du att aktivt bidra till att ni kontinuerligt analyserar och utvecklar era arbetssätt. Du och dina kollegor är också vårt öra för kundernas behov och upplevelse av våra tjänster. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.

Vem är du?
Krav för tjänsten:

• Arbetat minst 1-3 år inom aktuellt område/roll och har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ex kundtjänst, supportdesk el liknande
• Har eftergymnasial utbildning inom aktuellt område
• God dator- och systemvana
• God kommunikatör med mycket goda kunskaper svenska i tal och skrift

Som person bör du vara lyhörd, strukturerad, ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Du har vana av att jobba mot mål, leverera med hög kvalité och är noggrann i ditt sätt att hantera information och samtidigt kan vara effektiv och serviceinriktad i din kommunikation med kunder. Vi söker sig som är van att planera och disponera din tid effektivt och som trivs lika bra med att självständigt driva sitt eget arbete framåt som att arbeta i en arbetsgrupp med teambaserat arbetssätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bakgrundskontroll kan komma att efterfrågas under rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024