OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservice
Vill du arbeta med samhällsviktiga tjänster genom att hjälpa våra kunder via olika kanaler? Är du serviceminded, driven, har datavana och vill vara en del i en härlig arbetsgrupp? Då är vi arbetsplatsen för dig!
Om tjänsten
Vi på YouCall söker just nu kundtjänstmedarbetare på 75-100% med start 1 juni som sträcker sig till 31 augusti med möjlighet till förlängning om behov finns. Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid. Du arbetar med telefonen och datorn som verktyg, är behjälplig mot kunder via telefon och mail. Vi har inget krav på arbetslivserfarenhet då du får utbildning internt för att kunna utföra dina arbetsuppgifter.
Din roll innebär bl a att du:
· Kommunicerar med våra kunder via flera olika kanaler
· Tar emot beställningar och växelsamtal
· Besvarar 11313 vid allvarliga kriser eller större händelser i samhället
Om dig
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service, är självgående, driven, resultatinriktad, god initiativförmåga och gillar att i perioder arbeta i ett högt tempo. Du har en positiv inställning samt är prestigelös och flexibel.
Viktigt för tjänsten:
· Viss datavana
· Social kompetens
· Talar flytande svenska i tal och skrift
· Grundläggande engelska i tal och skrift
· Empatisk förmåga
Om YouCall
YouCall är ett företag inom SOS Alarmkoncernen, vi är ingen vanlig kundtjänst/kundsupport avdelning, vi är mycket mer än så. Vi är ett företag som brinner för kommunikation. Dygnet runt förmedlar vi och hanterar information för att möta våra kunders behov.
Vår inriktning gäller främst samhällsviktiga tjänster bl a. 11313 där vi hanterar frågor från allmänheten vid allvarliga kriser eller större händelser i samhället. Vi har ett samarbete med Region Stockholm där vi tar emot felanmälningar från sjukhus och beställningar av medicinska transporter mellan sjukhusen.
Vi är en Hjärtsäker Zon då all personal har genomgått utbildning i hjärt-lungräddning samt fått utbildning i hur man använder våra hjärtstartare.
Som anställd
Får du arbeta i ett team med många kollegor där ni alla hjälps åt mot gemensamma och individuella mål. Vi ger löpande feedback på din prestation för personlig utveckling.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, företagshälsovård, terminalglasögon och tillgång till ergonomiska hjälpmedel som ex. höj/sänkbara bord, armstöd, ståmattor, mousetrap. Då vi har ett stillasittande arbete har vi också tillgång till deskbikes, massagestol och schemalagd reflektionstid.
Vi har ett medarbetarråd som planerar olika aktiviteter som ex. AW och arbetar för ökad trivsel på YouCall.
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.