Kundservice

Kundservice

Arbetsbeskrivning

VafabMiljö är ett kommunalförbund bildat av Heby, Enköping och alla kommuner i Västmanland. De arbetar med avfallshantering på ett sätt som är långsiktigt och hållbart. Deras mål är att avfallsmängderna ska minska och att avfallet ska ses som en resurs. Allt ska återanvändas eller återvinnas så långt det bara är möjligt. Genom att dela med oss av vår kunskap och erbjuda bra lösningar vill vi ge dig förutsättningar att vara med och skapa en hållbar framtid. Tillsammans kan vi rädda världen lite grann varje dag, brukar vi säga.

Vi söker en Kundrådgivare till vår kund VafabMiljö i Västerås

Är du en stjärna på kundservice? Lösningsfokuserad och älskar du när det ringer? Bli vår medarbetare och jobba i en spännande organisation som räddar världen lite varje dag. Vi söker nu en Kundrådgivare till vår kund VafabMiljös Kundservice.

Kundservice på VafabMiljö är mitt uppe i en spännande utvecklingsfas. Tillsammans med dig och dina jobbarkompisar vill de bygga en kundservice i absolut toppklass. Utmaningar framåt är bland annat att digitalisera och genom deras processarbete skruvar de på sitt arbetssätt för att hela tiden bli bättre.

Vem är du?
I dig ser vi en lagspelare som får energi av att leverera ett riktigt bra kundbemötande - du gillar att hjälpa människor, helt enkelt. Som kundrådgivare har du många kontaktytor och en varierad arbetsdag som innehåller både problemlösning, ett högt tempo och många goda samarbeten. Du är en person som gillar struktur, är positiv och stimuleras av att arbeta mot tydliga mål. Det kommer lika naturligt för dig att ta initiativ och arbeta självgående som att hjälpa och samarbeta med kunder och kollegor. VafabMiljö är en organisation som verkar i en föränderlig värld och har höga ambitioner.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som kundrådgivare hos VafabMiljö är du ansiktet ut mot kunder. Du svarar på frågor om bland annat källsortering, farligt avfall, hushålls- och företagsavfall. Det sker idag via telefon, mejl och chatt. De administrativa arbetsuppgifterna omfattar till exempel registrering och bevakning av kundärenden, justering av fakturor, registervård och att hjälpa kunderna att göra bra val för miljön.

Det är viktigt att du kan relatera till VafabMiljös värdeord professionell, trovärdig, omtanke, nytänkande och att du kan arbeta utifrån dessa värdeord. Lika viktigt är det att du delar viljan att bidra till ett hållbart samhälle; att källsortera är till exempel en självklarhet för dem.

Kvalifikationer
Du har:

- Slutförd gymnasieutbildning eller yrkesutbildning
- Dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundorienterad verksamhet, som exempelvis kundservice, butik, försäljning, rådgivning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Erfarenhet av att arbeta i team
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska språket i tal
- Datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet
- Vana att arbeta i vanligt förekommande system för exempelvis telefoni och ärendehantering


Det är meriterande om du har:

- Eftergymnasial utbildning inom exempelvis service eller kundrelationer
- Kunskaper i EDP Future
- Kunskap i andra språk än svenska och engelska
- Kunskap om taxor och föreskrifter samt de regelverk som gäller för avfallshantering
- Erfarenhet av kundservice via telefon, mejl och chatt
- Erfarenhet av arbete med kommunikation i digitala kanaler
- Erfarenhet av arbete inom orderhantering/administration/ekonomi såsom beställningar, reklamationer, fakturafrågor


Övriga upplysningar
Tjänsten är en uthyrning på heltid och arbetstiderna är måndag till fredag 07:00-16:00 med start omgående.
Placering på huvudkontoret Navet, Gasverksgatan 7 i Västerås. Tillträde efter överenskommelse.

Om du vill veta mer om tjänsten, hör gärna av dig till
Peter Frisk Arenapersonal (mailto:peter.frisk@arenapersonal.com)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb