Kundservice 2nd line

Kundservice 2nd line

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Blomsterlandet står inför en spännande digitaliseringsresa framåt och vi behöver förstärka vår organisation med kundservicemedarbetare.
Vi söker dig som är genuint serviceminded, ordningsamt lagd samt som har tidigare erfarenhet från kundservice.


Om verksamheten
Blomsterlandet är en svensk kedja med 64 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård, som buketter, arrangemang och accessoarer till vardag och fest. Dessutom är vår e-handel öppen dygnet runt.

Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna.

Vi köper direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån svenskodlade växter från din närhet.

Välkommen till ett riktigt Blomsterland!


Mer om tjänsten
Blomsterlandets målsättning är att vara det ledande varumärket inom växter och trädgårdstillbehör. Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du med att, genom utbildning, uppföljning, coachning, kvalitetssäkring och daglig stöttning, ansvara för våra kunders förfrågningar och reklamationsärenden på ett effektivt och kvalitativt sätt.
Vår 2nd line kundservice har även ansvar för att hantera de BackOffice ärenden som kommer in både internt på avdelningen och övriga företaget, men även externt från leverantörer/externa partners såväl som för många av samspelen mellan kundservice och övriga avdelningar.
2nd line säkerställer även att alla 1st line och 2nd line processer alltid är dokumenterade och uppdaterade.

Befattningen huvudsakliga arbetsinnehåll:

• Samspel
-Ansvara för att samspel med olika avdelningar hålls levande och aktiva.

• Ärendehantering
-Besvara och hantera ärenden i alla våra servicekanaler inklusive support för butikerna.

• Skapa, underhålla och förbättra dokumentation, rutiner och processer.

• Kvalitetssäkring
-Säkerställa att avdelningen alltid håller en hög kvalitativ och effektiv nivå i alla våra processer.
-Regelbundet göra kvalitetssäkringar och uppföljning på ärenden i alla våra kanaler efter rådande
kvalitetsmål.

Arbetet sker på plats på huvudkontoret i Mölnlycke


Din profil
Vi söker dig som vill vara med att bygga upp något från grunden, som har erfarenhet kundservicearbete och då gärna från E-handel, vilket dock inte är ett krav.
För att lyckas bra i denna roll behöver du, förutom att hantera svenska obehindrat i tal och skrift;
• Vara serviceminded.
• Ha en god datorkunskap och gärna arbetat i olika system.
• Tycka om att arbeta med förbättringar av rutiner/processer.
• Vara bra på att skriva rutiner, FAQ: er, kvalitetssäkringsdokument m.fl.
• Vara en person som gilla att utbilda, skapa struktur och hjälpa till.
• Vara väldigt flexibel då du kommer agera som både 1st line samt 2nd line d.v.s. att prata/hantera kunder direkt, men även vara en support mot dina kollegor/övriga organisationen lokaliserade runt om i landet.

Som person tror vi att du, precis som vi, är positivt lagd, strukturerad och ordningsam.


Ansökan
I dessa rekryteringar samarbetar vi med Dreamwork.
Ansök tjänsten på www.dreamwork.se där du registrerar CV och personligt brev. Urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Petra Axvigg.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024