OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Njudung Energi – vilka är vi?
Vi är ett gött gäng som jobbar tillsammans för en hållbar framtid. Med fyra kommunägda bolag, fem olika affärsområden och cirka 130 medarbetare sätter vi gemensamma mål och jobbar för att Sävsjö- och Vetlandabor får den bästa servicen inom våra verksamheter. I vårt varumärke ingår elnät, elhandel, miljö och återvinning, fjärrvärme, vatten och avlopp och bredband.
Innovation och affärsmässighet är viktigt för oss. Vi ser våra medarbetares olika bakgrund, personligheter och kompetenser som en viktig framgångsfaktor. Samverkan skapar hållbara lösningar i och mellan våra affärsområden.
Miljöarbete är en naturlig del i vår vardag, liksom ett fokus på trygg och säker arbetsmiljö.
De flesta av våra medarbetare arbetar på, eller utgår ifrån, våra huvudkontor i Vetlanda och Sävsjö och vi strävar alltid efter att vara goda ambassadörer för de kommuner vi arbetar i.
Innovation och affärsmässighet är viktigt för oss. Vi ser våra medarbetares olika bakgrund, personligheter och kompetenser som en viktig framgångsfaktor. Samverkan skapar hållbara lösningar i och mellan våra affärsområden.
Miljöarbete är en naturlig del i vår vardag, liksom ett fokus på trygg och säker arbetsmiljö.
De flesta av våra medarbetare arbetar på, eller utgår ifrån, våra huvudkontor i Vetlanda och Sävsjö och vi strävar alltid efter att vara goda ambassadörer för de kommuner vi arbetar i.
Tillsammans skapar vi en hållbar framtid
Om dig
Vi ser gärna att du har jobbat med kundservice i verksamhet med många kunder och värdesätter erfarenhet från energibolag, speciellt området elnät. Att vara strukturerad i ditt arbete och ha en positiv inställning till förändringar och förbättringar ser vi som goda egenskaper. Vi gillar att jobba tillsammans därför är det viktigt att du trivs med att jobba i team.
Om Tjänsten
Ett av Njudung Energis fokusområden kund vilket vi alla jobbar aktivt med. Här är kundservice en mycket viktig del och våra viktigaste arbetsuppgifter är att alltid sätta kunden i fokus och att informera om våra tjänster och verksamheter. Vi jobbar med kundkommunikation i olika kanaler och löser våra kunders ärenden med hjälp av ett bra teamwork.
På vår kundservice har medarbetarna ett område som de är lite extra ansvariga för. Du kommer att ansvara för affärsområde Elnät. Detta innebär att du är elnäts kontaktperson när det gäller frågor kring fakturering och kundärenden och att du har lite koll på lagar och regler som gäller för området. Dina arbetsuppgifter mot elnät kan till exempel vara att lägga upp nya/ändra anläggningar, beräkningar, fakturering och ha koll på ediel-meddelanden.
Även om vi på kundservice har varsitt specialområde, hjälps vi åt i det dagliga arbetet. Du kommer att ha kontakt med kunder i alla olika ärenden och i alla våra kanaler (chat, telefon, e-post, besök), administrera och vara beredd att rycka in där det behövs.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.