OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en positiv och serviceminded person som trivs i en föränderlig miljö och gärna vill vara med på den fortsatta resan med att utveckla och bygga upp Svea Banks kundservice funktion!
Vad kommer du att göra?
Svea Bank är den digitala banken med det personliga engagemanget, och det är vi på Kundservice som står för den personliga kontakten som skiljer oss från andra digitala banker som våra kunder uppskattar mycket. Du välkomnas in i en mindre grupp med hjälpsam och härlig stämning. I din roll kommer du tillsammans med kollegorna att vara våra kunders primära kontakt och ansvarar för en stor del administrativa uppgifter.
Du kommer exempelvis att arbeta med:
- Besvara inkommande samtal och mail
- Administrera & kontrollera kontoansökningar
- Hantera kontoavslut
- Registrera & administrera nya fakturaköpskunder
- Hantera och rätta fastnade fakturor
- Hantera kortbeställningar och övriga kortförfrågningar
Denna roll innefattar en mängd kundkontakter såväl internt som externt via både telefon och mail. Du erbjuds en varierad roll och tillsammans med dina kollegor är du insatt i samtliga uppgifter som teamet gemensamt ansvarar för.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av serviceorienterat arbete och förstår vikten av gott kundbemötande, är van av att använda telefonen som arbetsverktyg och har ett visst tekniskt intresse. Vidare har du god generell datorkunskap samt lätt att sätta dig in i olika system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
I den här rollen passar du som är kundfokuserad och kommunikativ. Du har en förmåga att hantera parallella uppgifter i ett tidvis högt tempo, trivs i en föränderlig arbetsmiljö och är gärna med och bidrar och påverkar där du kan. Det är viktigt att du känner ansvar för ditt arbete, samt visar ett stort engagemang och gärna hjälper dina kollegor. Du är en van problemlösare med ett noggrant arbetssätt och liksom dina kollegor är du glad och positiv med en hög arbetsmoral.
Om Svea Bank
Svea Bank tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta sina kunders vardag, exempelvis fakturaköp, företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Svea Bank är ett helägt dotterbolag till Svea.
Ansökan
Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan och lycka till!