Kundservice bank

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Blekinge

Vill du bli en del av vårt framgångsrika team i Blekinge? Vi fortsätter att växa och söker nu en serviceinriktad och lösningsorienterad medarbetare till Kundservice bank.

Om jobbet
I rollen som kundservicemedarbetare bank arbetar du med service och försäljning av våra banktjänster. Kunderna kontaktar oss via telefon, våra digitala kanaler eller besöker oss på våra kontor. Arbetsuppgifterna kräver ett genuint intresse för kundens behov. Din förmåga att samarbeta och din höga känsla för service är viktigt för att skapa och utveckla den bästa kundupplevelsen. Du arbetar proaktivt med nya och befintliga kunder i ärenden som exempelvis betaltjänster, digitala tjänster och sparande. Du drivs av att jobba i team samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du samarbetar med våra övriga kollegor både inom bank och försäkring samt med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Du får intern utbildning inom våra produkter och system samt säljutbildning.

Utbildning och erfarenhet

Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi alternativt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice och försäljning inom bank samt är Swedsec-licensierad.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, förtroendeingivande och har ett genuint intresse för kundens behov. För oss är det viktigt att du är en noggrann och ansvarstagande person som har såväl kundens som Länsförsäkringar Blekinges bästa för ögonen. Att du är målinriktad och trivs med att arbete i ett högt tempo är förutsättningar för att lyckas i rollen. Vidare är du lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är relationsskapande och uppskattar att möta kund både fysiskt och i telefon/digitalt. Eftersom tjänsten innebär mycket kommunikation är det viktigt att du kan uttrycka dig enkelt i både tal och skrift. Då vi ser att omvärlden och våra kunders beteenden förändras behöver du ha ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: laganda, tillgänglighet och mod.

Om oss
Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur. Vi ställer upp för varandra, alltid med kunden i fokus. Vi är ett härligt gäng på ca 20 personer med stor kunskap inom bank, hög känsla för service och bra samarbete.

Mer information
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Karlskrona. Vi tillämpar provanställning.
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Tommy Elm, chef Privat Bank 076-647 48 34 eller HR-chef, Camilla Nilsson,0707-87 08 28. Facklig kontaktperson, Forena, är Anna-Carin Zielinski, 0454-30 23 19.

Sista ansökningsdag: 2022-08-15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Blekinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024