Kundservice IT-support

Kundservice IT-support

Arbetsbeskrivning

Vi ska utöka vårt team med en kollega till vår supportavdelning.
Drivs du av att ge utmärkt service och vill utöka din tekniska kompetens? Vi är i ett stort behov av fler IT-intresserade, nyfikna och kunniga medarbetare.
Vi söker dig som tycker det är roligt att jobba med både människor och IT. Vi tror att rollen passar bäst för dig som har god social förmåga och trivs med att kommunicera med våra kunder.
Du är serviceminded med en nyfikenhet och intresse för IT, ett driv att utvecklas och viljan av att alltid lära dig mer.




Arbetsuppgifter:
· Ta emot felanmälningar, åtgärda och återkoppla till kund
· Ansvara och äga dina kundärenden
· Bidra till avdelningens förbättringsarbete och utveckling
I den här rollen sitter du med ett team som tillsammans hanterar våra kunders IT-relaterade frågor. Din arbetsuppgift är att på ett pedagogiskt vis supportera dem i deras frågeställning och på ett lösningsorienterat sätt hjälpa dem med deras problem via telefon, mejl och på plats hos kund när det krävs.
Frågorna från våra kunder varierar stort men det kan vara enkla saker som återställning av lösenord, Microsoft Office, Windows, skicka nytt simkort eller mer kundspecifika och knepigare ärenden som problem med VPN, AD eller sharepoint.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du fokuserar på att hitta lösningar. Vi tror att du är en nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du är en god problemlösare som tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt med hög servicekänsla och affärsmannaskap. Du vill vara med och bidra till att vara en Telekompis!
Introduktion
Du kommer först börja med lättare ärenden via mail för att lära dig i lugn och ro med hjälp av en kollega och närmsta chef. Du förväntas inte kunna det vi supporterar från start men att du har intresset av att lära dig mer och mer och till sist specialisera dig inom något av våra IT-områden.
Din profil
· Kunskap och intresse inom IT
· Avslutad gymnasieutbildning med IT-inriktning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
· Erfarenhet av att arbeta med nära kundkontakt
Om du har tidigare erfarenhet från Microsoft 365 administration, fjärrssupport via Teamviewer, mobila växlar, nätverksprodukter, Windows eller ärendehanteringssystem så ser vi det som meriterande.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med placering i Solna med möjlighet att arbeta delvis hemifrån. Urval och intervjuer sker löpande.
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vVD Lars, e-post: ansokan@telekompaniet.se
Telekompaniet är idag elva anställda och omsätter 35 mkr på IT-tjänster för företag i Stockholm, grundat 1997. Vår vision är att alla små företag i Sverige har kompetensen att välja rätt IT-tjänster och att de används i alla delar av organisationen där de ger nytta och värde.
Telekompis – Schyssta villkor – Kundorienterat är våra ledord i vardagen och värderar starkt vår teamkänsla och att trivas på jobbet!
Genom utbildning och implementation av noga utvalda IT-produkter och tjänster hjälper vi företag att utveckla sin verksamhet. Vi jobbar med ett fåtal produkter och tjänster som står för hög kvalité, lätta att välja och att de passar majoriteten av våra användare.
Vi värdesätter människors olikheter och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och perspektiv.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Telekompaniet Support AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 4 augusti 2023

Postadress

Industrivägen 1
Solna, 17148

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024