OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien.I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution.År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor.Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).KAM - Kundservice (ITS) Bredbandsbolaget/Glocalnet Vi söker en erfaren "Key Account Manager -[Kundservice (ITS) [Bredbandsbolaget/Glocalnet" till TM, vilket är en del av Sales inom affärsområdet Konsumet.Tjänsten är en tillsvidareanställning.Sammanfattning av rollen * Säljansvarig för kundservice (ITS) på Bredbandsbolaget och Glocalnet. * [Säkerställa och kravställa att kundservice (ITS) har relevanta paketeringar för att driva volym och lönsamhet. * [Initiera och genomföra aktiviteter som driver ökad samtalstrafik till kundservice som är säljrelaterad. * [I nära samarbete med kundservice utveckla en effektiv organisation som ökar volymen och lönsamheten i säljkanalen. * [Driva initiativ internt som ger kundservice de bästa förutsättningarna att öka lönsamheten och försäljningen.Arbetsuppgifter: * Leverera försäljning enligt prognos och uppsatta mål för Bredbandsbolaget och Glocalnet * Formulera forecast i samarbete med kundservice * Rapportera försäljningen i kundservice för Glocalnet och Bredbandsbolaget. * Kravställa på relevanta paketeringar som driver lönsamhet och volym. * Skapa aktivteter som ger ökad samtalstrafik som är säljrelaterade. * Utveckla en effektiv säljorganisation i samarbete med kundservice på Bredbandsbolagets- och Glocalnets inkommande samtal. * I samarbete med kundservice säkerställa att vi har en säljorganisationen som följer våra processer, rutiner och kvalitetskrav.[ * I samarbete med kundservice skapa en affärs- och incitamentsmodell som påverkar kundservice positivt (servicenivåer, NKI och lönsamhet). * Säkerställa att vi har en positiv kundupplevelse i försäljningen på kundservice.Utbildning:[ * Akademiskutbildning med inriktning på marknadsföring eller motsvarande IHM utbildning Erfarenhet:[ * > 3 års erfarenhet av rollen som Key account manager eller ledande befattning inom försäljning. * > 2 års erfarenhet av rollen som projektledare inom kundservice eller telemarketing.Personliga egenskaper:[ Mål-, affärs- och resultatorienterad, relationsskapande, driven, organiserad, noggrann,[ analytisk, lätt för att kommunicera i grupp, förmåga att engagera och motivera andra.[ Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det.Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överenstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.Sök tjänsten via länken nedan.Välkommen med din ansökan!Sista ansökningsdag: Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2010-11-05 Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Lindell
Andreas Friman
+46 73-441 71 95