Kundservice koordinator

Kundservice koordinator

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter ett spännande jobb med stor möjlighet att påverka och driva fram förbättring? Som Customer Service Coordinator är du en nyckelspelare i ledningsgruppen för Kundservice och jobbar med uppföljning och utveckling på internationell nivå.




Det här gör vi på Jula Kundservice


På Julas Kundservice supporterar vi Julas kunder i en mängd olika frågor. Vi arbetar även proaktivt med att påverka Julas totala kundupplevelse för att möta våra kunder på ett så bra och effektivt sätt som möjligt. Det är en spännande vardag med utmaningar och möjligheter av stor variation.


Som Customer Service Coordinator kommer du ha ett övergripande ansvar att tillsammans med Customer Service Manager följa upp och utveckla arbetet på våra olika marknader som idag är Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Du arbetar nära de operativt ansvariga i samtliga länder och stöttar dem och Customer Service Manager i frågor gällande operativ drift och processutveckling. Du ansvarar också för sammanställande och uppdaterande av dokumentation och information kopplat till processer och rutiner.


Utöver detta ansvarar du även för underhåll och konfigurering kopplat till de system som ägs och används av Kundservice. I systemfrågor representerar du verksamhetens behov och har ett ansvar att tillsammans med leverantörer och ansvariga avdelningar på Jula säkerställa stabilitet och effektivitet i mötet med kund.




Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter


Vi söker dig som är driven och älskar att förbättra saker. Du har ett sinne för uppföljning och analys och ser det som en förutsättning för att ta rätt och väl grundade beslut.


Du trivs med att ta eget ansvar och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har en drivkraft att utföra och slutföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.


Du har relevant utbildning inom eller arbetslivserfarenhet av att självständigt leda arbete och förändring baserat på analys och statistisk uppföljning. Du är van att driva frågor från idé till verklighet i sammanhang där stor samverkan mellan avdelningar och olika kompetenser krävs.


Vi ser gärna att du har erfarenhet av tekniska hjälpmedel för ett organiserat och analytiskt arbetssätt. Du är inte främmande för att arbeta med systemadministration, rapportuppföljning och dokumentation.


För oss är det meriterande om du har:



• Erfarenhet av enklare konfigurering i system.
• Erfarenhet av att leda eget arbete samt arbeta i grupp.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i skriftligt och muntlig kommunikation.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.




Bra att veta


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning 6 månader, placeringsort Skara. Tillträde för tjänsten efter överenskommelse. 




Så här söker du


Om du känner att du skulle passa i rollen som så tveka inte att söka direkt då rekryteringen sker löpande vilket kan innebära att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 21 januari.


Vid frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Customer Service Manager Johan Björlin via epost: Johan.Bjorlin@jula.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024