Kundservice koordinator Kabel-Tv och bredband

Arbetsbeskrivning

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör.Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom.Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser.Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder.Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV.Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996.Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.Tele2s helägda dotterbolag Tele2Vision som erbjuder TV-, bredband- och telefonitjänster har under våren 2007 fusionerats med Tele2.Fusionen görs för att bemöta efterfrågan på fler produkter hos samma leverantör, samt för att underlätta gemensam leverans och fakturering av Tele2s tjänster till kunderna.Idag hanterar kundservice och felanmälan Transcom personal i Kungsör och Karlskoga våra analoga och digitala tv-kunder.En koordinator på Tele2 arbetar med kundflöden och utveckling av rutiner och processer till och från Call Center samt genom koordinering se till att kundärenden hanteras för våra tjänster med hög kvalitet, på ett kostnadseffektivt och professionellt sätt.En vikig del är att aktivt jobba med försäljning av triple-play (TV, bredband och telefoni).Ditt dagliga arbete handlar om information, samverkan, uppföljning av både ekonomi, kvalite och rapportering.Du kommer aktivt att bidra till att system som används förbättras och ansvara för att berörda avdelningar inom företaget erhåller kundsynpunkter och problem.Din uppgift är också att minimera antalet inkommande kundärenden till kundservice och support, samt minimera antalet eskalerade ärenden till övriga organisationen.Du kommer ansvara för att rätt bemanning och utbildning finns samt delta vid framtagning av nya tjänster, kampanjer och produkter. En viktig ingrediens i arbetet är att i samarbete med Kommersiell- och Teknisk Produktchef planera och genomföra kampanjer, fånga upp kundens synpunkter, säkerställa affärsmässiga rutiner och att kravställa mot stödssystemansvariga.Till denna tjänst vill vi att du har erfarenhet av försäljning och marknadskommunikation, gärna med teknisk kompetens.Vi arbetar i en grupp om 7 personer som har hand om olika produkter men också delar ansvar tillsammans.Har du en marknadsekonomexamen med erfarenhet från service, helpdesk eller försäljning kan du vara vår nya koordinator.Kanske har du arbetat du arbetat som call-centerkoordinator, gruppchef eller projektledare inom kundservice.Det ingår regelbundna resor till de platser där vi har kundservice.Placeringsort är i Kungsör och vi vill ha din ansökan senast den 4 juni 2007.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 maj 2007
  • Ansök senast: 4 juni 2007

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010