Kundservice- & Kravhandläggare till familjär organisation

Kundservice- & Kravhandläggare till familjär organisation

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för att bemöta människor och är en stjärna på kundservice? Vi söker dig som trivs i ett arbete med mycket kundkontakt och som är bra på att i samförstånd med kunden hitta bästa möjliga lösning för båda parter. Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundservice med ett intresse för lån, kredit och försäkringar till ett uppdrag inom en familjär organisation där samarbete och öppenhet värderas högt!

Om rollen
Som Kundservice- och kravhandläggare kommer du jobba med stort fokus på kundupplevelsen. Rollen är väldigt utvecklande och innehåller många varierande arbetsuppgifter och förutom kundservice kommer du även arbeta med kravarbete och administrativa arbetsuppgifter.

Du har inget emot att hantera lite svårare ärenden utan ser de snarare som en spännande utmaning. Du är duktig på att hitta balansen mellan att vara empatisk och att ställa krav. Du är kommunikativ men också en god administratör som har förmågan att dokumentera överenskommelser m.m. på ett professionellt sätt.

Din profil
Vi söker att du som söker troligtvis har en positiv inställning och känsla för god service och hög kvalitet i ditt arbete. Du är flexibel och ansvarstagande och arbetar självgående samtidigt som du vill vara en del av ett team och arbete mot gemensamma mål och ansvarsområden. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter, utveckla rutiner och processer. I service- och kravsammanhang behöver du kunna vara empatisk och lyhörd för kunderna samtidigt som du kan hålla en professionell ton. Eftersom du arbete kommer innehålla många detaljer är det viktigt att du kan hålla fokus på det du har framför dig utan att tappa koncentrationen.

Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och är van att navigera i flera olika affärs- och stödsystem. Du uttrycker dig också mycket väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska.

Erfarenheter/Utbildning Minimum Gymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi
Erfarenhet av kundservice, med fördel inom lån eller försäkring
God systemvana
Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Teams, Microsoft Dynamics NAV (Navision), SQL och Genesys, men inget krav.

Erbjudande
Kunden är en familjär organisation belägen i fräscha lokaler i Solna. Organisationen genomsyras av samarbete och öppenhet. Du kommer ges möjligheten till flexibel arbetsplats där målsättningen är att veckorna fördelas med minst på dagar på kontoret och möjlighet till hemarbete för de resterande. Du kommer att få en introduktion samt utbildning inom det regelverk som finns knutet till kreditgivning och försäkringsförmedling där du förväntas vara fysiskt på plats.

Du kommer bli anställd av Barona med en konkurrenskraftig lön samt tillkommande förmåner via kollektivavtal. Tjänsten är en heltidstjänst och tillträds omgående eller efter överenskommelse. Uppdraget löper initialt om 6 månader med goda chanser till förläning, målsättningen är att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning hos kunden.

Rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen innehåller intervjuer med både Barona och kunden samt en referenscheck.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta julia.akerlund@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Liknande jobb


23 december 2024