Kundservice- & logistikkoordinator till B.Braun

Arbetsbeskrivning

Om Bolaget

B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 180 års verksamhet inom det medicinska området. B. Braun koncernen har i dag mer än 65 000 anställda i 62 olika länder. I Sverige har B. Braun Medical AB 63 anställda, fördelade på tre divisoner; Aesculap, Hospital Care och Avitum. B. Braun Medical AB arbetar även under devisen Sharing Expertise, där de genom utbyte av kunskaper med sina kunder förbättrar behandling och arbetsrutiner vid sjukhus och läkarmottagningar samt öka säkerheten för patienter, läkare och vårdpersonal.

Om rollen

Du erbjuds ett arbete med möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av Centralservice på B. Braun Medical i Sverige. Du kommer att bli en del av ett engagerat och erfaret team i en positiv arbetsmiljö, som kontinuerligt arbetar för att främja en öppen dialog och ett starkt samarbete, både internt och på nordisk nivå. Bolaget har en stor grad av lojalitet till varandra och till företaget. Du kommer att bli en del av Supply Management team och rapporterar till teamleadaren.

I rollen som kundservice- och logistikkoordinator kommer du att ingå i ett team som idag består av 3 personer. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och spänner över en bred portfölj, från allmän ordermottagning och fakturering, kundkontakt gällande leveranser till projektarbete och processoptimering, till att harmonisera vårt nordiska samarbete. Du kommer att arbeta med manuell orderläggning samt att ta emot order från kunder. Du kommer även att hjälpa kunder genom att besvara inkommande frågor om exempelvis priser och produkter samt vara behjälplig vid avvikelser av leveranser. Det är viktigt att du kan trivas med många pågående uppgifter samtidigt, och att du kan se lika värde i att lösa alla typer av uppgifter väl.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå utav;

- Både intern och extern kundservice
- Orderhantering och leveransfrågor
- Stötta kunder i frågor gällande sin digitala orderläggning


Om dig

Du är en person som kan arbeta självständigt med dina uppgifter och tar ett proaktivt ansvar för att lösa dem. Du ser och föreslår förbättringar av de processer som definierar ditt dagliga liv. Du har god förståelse för IT i allmänhet samt integration av IT-system. Du förstår värdet av korta och enkla processer och du kan hålla fokus på det väsentliga i en ibland hektisk vardag. Du är också en person som kan arbeta nära många olika typer av människor och gillar att umgås med andra människor. Du förstår värdet av kontinuerlig och nära kommunikation och bidrar aktivt till att göra ditt team bättre.

Kvalifikationer

- Minst ett års erfarenhet av arbete i liknande roll
- Flytande i svenska tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område


Meriterande

- Erfarenhet av att implementera IT-processer
- Erfarenhet av att arbeta i SAP
- Förståelse för de nordiska språken


Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Tjänsten är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till förlängning. Detta innebär att du kommer bli anställd av oss på Hero. Tillträde önskas så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i lokaler i Danderyd.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024