Kundservice- & logistikkoordinator till B.Braun Medical AB

Arbetsbeskrivning

Om Bolaget

B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 180 års verksamhet inom det medicinska området. B. Braun koncernen har i dag mer än 65 000 anställda i 62 olika länder. I Sverige har B. Braun Medical AB 63 anställda, fördelade på tre divisoner; Aesculap, Hospital Care och Avitum. B. Braun Medical AB arbetar även under devisen Sharing Expertise, där de genom utbyte av kunskaper med sina kunder förbättrar behandling och arbetsrutiner vid sjukhus och läkarmottagningar samt öka säkerheten för patienter, läkare och vårdpersonal.

B.Braun Medical AB värdesätter mångfald - en integration av olika perspektiv, åsikter, erfarenheter och sätt att leva, är värdefullt för oss och är en del av hur vi ser oss själva. Bolaget skapar en kultur där alla medarbetare kan vara vad de vill genom att sträva efter en inkluderande, respektfull och jämlik arbetsmiljö för alla. Vi skapar grunden för vår ömsesidiga framgång. Detta är drivkraften bakom B.Braun Medical AB värderingar. B. Braun skrev under mångfaldsutfästelsen (the Diversity charter) tillsammans med 3 000 andra företag som en symbol för våra grundläggande principer.

Om rollen

Du erbjuds ett arbete med möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av Centralservice på B. Braun Medical i Sverige. Du kommer att bli en del av ett engagerat och erfaret team i en positiv arbetsmiljö, som kontinuerligt arbetar för att främja en öppen dialog och ett starkt samarbete, både internt och på nordisk nivå. Bolaget har en stor grad av lojalitet till varandra och till företaget. Du kommer att bli en del av Supply Management team och rapporterar till teamleadaren.

I rollen som kundservice- och logistikkoordinator kommer du att ingå i ett team som idag består av 6 personer. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och spänner över en bred portfölj, från allmän ordermottagning och fakturering, kundkontakt gällande leveranser till projektarbete och processoptimering, till att harmonisera vårt nordiska samarbete. Du kommer att arbeta med manuell orderläggning, ta emot order från kunder, besvara inkommande frågor om exempelvis priser och produkter samt vara behjälplig vid avvikelser av leveranser. Det är viktigt att du trivs med många pågående uppgifter samtidigt, och att du kan se lika värde i att lösa alla typer av uppgifter väl.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå utav;

Både intern och extern kundservice

Orderhantering och leveransfrågor

Stötta kunder i frågor gällande sin digitala orderläggning

Om dig

Du är en person som kan arbeta självständigt med dina uppgifter och tar ett proaktivt ansvar för att lösa dem. Du ser och föreslår förbättringar av de processer som definierar ditt dagliga liv. Du har god förståelse för IT i allmänhet samt integration av IT-system. Du kanske redan har erfarenhet av att implementera IT-processer i verksamheten, till exempel inom EDI och E-handel. Du förstår värdet av korta och enkla processer och du kan hålla fokus på det väsentliga i en ibland hektisk vardag. Du är också en person som kan arbeta nära många olika typer av människor och gillar att umgås med andra människor. Du förstår värdet av kontinuerlig och nära kommunikation och bidrar aktivt till att göra ditt team bättre.

Kvalifikationer

Minst ett års erfarenhet av arbete i liknande roll

Flytande i svenska tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Eftergymnasial utbildning inom relevant område

Meriterande

Erfarenhet av att arbeta i SAP

Förståelse för de skandinaviska språken

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Tjänsten är ett konsultuppdrag från februari 2023-augusti 2024 där du blir anställd av oss på Hero, med mycket goda möjligheter till vidareanställning direkt av B. Braun Medical. Bolaget sitter i fina lokaler i Danderyd och tillämpar hybridarbete.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


26 november 2024