OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habo Energi söker dig som har hög servicekänsla, gillar omväxling i arbetet och har intresse för marknadsföring.
Du kommer jobba i vårt kundserviceteam om fyra medarbetare som tillsammans ansvarar för kundservice för koncernens tre bolag, Habo Energi, Habo Kraft och Habo Bostäder. Grunden i arbetet är att hjälpa våra kunder genom att svara på frågor och lösa problem. Kontakten sker både via det personliga mötet i receptionen, samt e-post och telefon, du kommer också arbeta i flera olika ärendehanteringssystem. Utöver det direkta kundservicearbetet ansvarar teamet också för ett antal andra arbetsuppgifter, och för den här tjänsten söker vi dig som vill bidra i vårt marknadsarbete. Det innebär bland annat att du kommer hantera våra sociala medier och webb, arrangera events och kundträffar och på andra sätt bidra till att öka kännedomen om oss.
Vad söker vi:
Förmåga och tålamod att förklara ibland krångliga saker enkelt och tydligt både i text och i tal. Elavtal, fiberanslutningar eller fjärrvärme är oftast inte vardagsfrågor för våra kunder, det är ditt jobb att göra det enkelt.
Förmåga att vara flexibel och hantera förändringar. Väder och andra externa faktorer påverkar vår vardag, dessutom är vi en liten organisation där vi behöver hjälpa varandra över avdelningsgränser. Det blir sällan exakt som vi planerat, men bra ändå.
Initiativförmåga. De vanliga frågorna finns det givna svar på, men alla de ovanliga frågorna behöver du själv ta reda på hur de ska lösas. Du behöver våga fråga internt och externt och pussla ihop ett svar.
Intresse för och kunskap om marknadsföring. Vår marknad är Habo Kommun och vårt mål är att vara alla lokala kunders förstahandsval. Din förmåga att kommunicera i sociala medier och engagera besökare vid olika event och träffar kommer hjälpa oss med det.
Vad erbjuder vi:
En trevlig arbetsplats. Vi är totalt 40 medarbetare och vi trivs väldigt bra på jobbet. I början av 2023 fick vi utmärkelsen ”bäst i branschen” både för medarbetarnöjdhet och ledarskap – det är vi stolta över.
Ett arbete som är viktigt för invånarna i Habo Kommun. Du bidrar till att det finns el, värme, bostäder och internet, viktiga frågor idag och i morgon.
Flextid, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och en hel del trevliga personalaktiviteter.
Välkommen med din ansökan via jobb@haboenergi.se. Sista ansökningsdag är 20 juni, urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Vid frågor kontakta Cecilia Ödman chef Marknad och Kundservice på 036-860 24 17 eller cecilia.odman@haboenergi.se.Välkommen med din ansökan redan idag!