OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för service och administration? Vill du vara en del av ett internationellt och framgångsrikt bolag? Ta då chansen att söka tjänsten som Kundservice-och Backofficemedarbetare till Sonova!
Om Sonova
Sonova, med huvudkontor i Stäfa, Schweiz, är den ledande leverantören av innovativa hörsellösningar. Koncernen äger idag flertalet varumärken inom deras bransch och finns idag i mer än 100 länder världen över, med över 15 000 engagerade medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Som en del av teamet arbetar du tillsammans med dina kollegor för att primärt ge service på den svenska marknaden. Detta innebär både intern kontakt med de andra funktionerna för att säkerställa ett helhetsperspektiv, men också kontakt både med butiker, hörcentraler och slutanvändare av våra produkter. I vårt kundtjänstteam har du 6 kollegor som arbetar med att på ett serviceinriktat och inlyssnande sätt säkerställa att det inte endast är
våra produkter utan även kontakten med oss som underlättar vardagen för våra samarbetspartners och slutanvändare. I teamet har varje person ett ansvarsområde inom avdelningens processer som han/hon lägger mest tid på, men som kollegor stöttar ni också varandra och du kommer därför förväntas kunna 2-3 av våra 4 huvudområden när du är fullt upplärd.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundservicemedarbetare har du arbetsuppgifter som innebär att: Ta emot inkommande samtal och mail
Vara behjälplig i frågor kring produkter, avtal, priser, regler och strategier
Kontakta kunder kring leveranser
Praktiska arbetsuppgifter såsom posthantering, scanning, avläsning av inkomna produkter, ta produktavtryck etc.
Ta emot och handlägga ordrar i SAP
Bakgrund
Vi söker dig som tycker att det är roligt med administration och har ett stort intresse för att leverera god service i varje kundkontakt. Vidare är du lösningsorienterad, strukturerad och trivs med att arbeta i ett team.
För att vara kvalificerad för tjänsten som Kundservice-och Backofficemedarbetare hos Sonova har du tidigare erfarenhet av att arbeta med administration – gärna inom kundservice eller i en annan serviceroll. Då koncernspråk är engelska men majoriteten av kundkontakten sker på svenska, är det ett krav för tjänsten att du talar och skriver flytande svenska samt engelska. Det är en fördel om du artikulerar väl i tal för att underlätta de telefonsamtal som sker med våra slutanvändare.
Du behöver även grundläggande kunskaper i MS Office programmen. Du kommer att arbeta i systemen SAP och Salesforce och det är därför mycket meriterande om du tidigare arbetat i dessa eller liknande system.
Praktisk information
Företaget är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger och gym runt hörnet. På Sonovas kontor i Solna arbetar idag cirka 30 personer.
Konkurrenskraftig månadslön samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är heltid och tillträds så snart som möjligt.
Tjänsten inleds med en provanställning hos Barona på sex månader. Målsättningen är sedan att tjänsten kommer att övergå till en tillsvidareanställning hos Sonova.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta linn.stahl@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!