OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att leverera god service i varje kundkontakt och har ett intresse för teknik? Vill du vara en del av ett internationellt och framgångsrikt bolag? Ta då chansen att söka tjänsten som Kundservice-och Backofficemedarbetare till Sonova!
Om Sonova
Sonova, med huvudkontor i Stäfa, Schweiz, är den ledande leverantören av innovativa hörsellösningar. Koncernen äger idag flertalet varumärken inom deras bransch och finns i fler än 90 länder med över 14 000 engagerade medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Som en del av teamet arbetar du tillsammans med dina kollegor för att primärt ge service på den svenska marknaden. Detta innebär både intern kontakt med de andra funktionerna för att säkerställa ett helhetsperspektiv, men också kontakt både med butiker, hörcentraler och slutanvändare av våra produkter.
Kundserviceteamet består av åtta medarbetare och en Teamledare, som tillsammans arbetar med att på ett serviceinriktat och inlyssnande sätt säkerställa att det inte endast är våra produkter utan även kontakten med oss som underlättar vardagen för våra samarbetspartners och slutanvändare.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundservicemedarbetare har du arbetsuppgifter som innebär att: Ta emot inkommande samtal och mail
Vara behjälplig i frågor kring produkter, avtal, priser, regler och strategier
Kontakta kunder kring leveranser
Praktiska arbetsuppgifter såsom posthantering, scanning, avläsning av inkomna produkter, ta produktavtryck etc.
Ta emot och handlägga ordrar i SAP
Göra tekniska bedömningar av efterfrågade funktioner på hörapparaten
VI söker dig som:
· Har erfarenhet av kundsupport
· Har erfarenhet av att arbeta i SAP (orderläggning)
· Har ett intresse för teknik
· Är strukturerad, ordningsam och noggrann
· Gillar problemlösning
· Är service minded och har ett positivt mindset
· Talar och skriver flytande svenska samt engelska
· Har en god dator och systemvana
Det är meriterande om du har arbetat i Salesforce
Praktisk information
Företaget är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger och gym runt hörnet. På Sonovas kontor i Solna arbetar idag cirka 30 personer och du har även 13 kollegor i Halmstad som tillhör samma organisation
Tjänsten är ett vikariat i cirka ett år. Tjänsten är på heltid och start för tjänsten är i början av augusti.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sara.fogelberg@barona.se .
Varmt välkommen med din ansökan!