OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ngenic Sverige är ett snabbväxande företag inom fastighetsautomation och kunderna blir allt fler. Vi levererar mät- och styrsystem för små och stora fastigheter samt överordnade system för optimering av energidistribution. Ngenic är en ledande aktör inom digitalisering av energi- och VA-branschen och har flera ramavtal.
Vi behöver därför utöka vår organisation med en kundserviceansvarig som också kan utföra installation och service.
Du som söker ska ha erfarenhet av teknik, gärna inom styr och regler eller inom IMD men det är inget krav. I kundservicerollen kommer du att arbeta mot energibolag, bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag samt våra stora kunder Uppsalahem och LKF i Lund. Du kommer att vara spindeln i nätet mellan kunder och våra mätansvariga tekniker i Wroclaw Polen. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Som installatör/servicetekniker kommer du att i nära samarbete med våra säljare och övriga servicetekniker i Sverige medverka vid installation och service av utrustning i fastigheterna.
Dagliga arbetsuppgifter:
Ta emot support via vårt ärendehanteringssystem eller via telefon.
Kommunicera med våra kunder i Sverige samt mättekniker i Polen
Delta i installationsprojekt med egen personal och entreprenörer, ute hos kund.
Säkerställa leverans och logistik samt slutbesikta arbetet.
Formella krav:
Flytande svenska i tal och skift
Goda kunskaper i tal och skrift på engelska
B- körkort
God datorvana med goda kunskaper i Microsoft Office
3 - 5 år arbetslivserfarenhet, exempelvis inom kundsupport, drift- och/eller fastighetstekniker, installatör av larmsystem etc.
Meriterande är:
Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Behörighet inom el eller VVS
Tjänsten tillträdes efter överenskommelse. Ansökan oss tillhanda senast 3 maj via mail: jobba@ngenic.se, ansökningar utvärderas löpande.
Omfattning
Heltid
Placeringsort
Uppsala
Ersättning
Fast lön