OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är på If Bilmärkesförsäkring är en enhet inom affärsområdet Privat. Vi säljer bilmärkesförsäkringar i samarbete med bilimportörer och återförsäljare. Kundserviceavdelningen är strukturerad i olika team, vilka ansvarar för någon/några specifika bilmärken. Huvuduppgiften för varje team är att hjälpa kunden och reglera ärendet. Teamet Du kommer att ingå i består idag av ca 12 personer. Arbetsbeskrivning: Arbetet går ut på att aktivt lyssna in behov och utifrån det fatta beslut som gör att kunden känner sig trygg i situationen. Behovet av direkt hjälp skiljer sig från situation till situation. Detta kan röra sig om inbrott, plåtskador eller kanske stöld. Efter det att Du har hjälp kunden i dennes direkta situation ansvarar Du även för att reglera vad som egentligen har hänt och vem som är ansvarig. Din uppgift blir att alltså att hjälpa kunden fullt ut, vilket innebär att Du även får en koordinerande roll - både internt och externt. Exempel på externa kontakter kan vara allt från polisen och andra myndigheter, vittnen och bilverkstäder. Är skadan av grövre art så finns det mer tekniskt personal att tillgå. Krav/personlighet: Vi tror att nyckel till framgång ligger i Din servicekänsla och förmågan att se möjligheter i vardagen. Det är viktigt att kunna lyssna av kunden och guida henne rätt i varje situation. Du måste alltså vara kommunikativ till Din läggning och en person som gillar att vara lite av en sambandscentral som strukturerar upp saker och ting.