OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kanske känner till SKF som en av världens ledande leverantörer av produkter och lösningar inom rullningslagerbranschen. Vi är dessutom en av de ledande aktörerna inom tätningar, mekatronik, smörjsystem samt service som omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning och utbildning . Tack vare den kompetens och de färdigheter som våra cirka 40 000 anställda besitter kan vi fullfölja vårt mål att skapa intelligenta, hållbara och innovativa kundlösningar. SKF är ett verkligt globalt företag som finns i över 130 länder och betjänar industrier och kunder inom ett stort antal branscher världen över.
Regional Sales & Service är en av säljorganisationerna inom SKF som ansvarar för försäljningen i Sverige, Danmark, Norge och Finland av SKFs fulla sortiment av produkter och tjänster.
År 2012 uppgick omsättningen i RSS Nordic Region till 1,4 BSEK. I RSS Sverige var omsättningen motsvarande
Arbetsuppgifter
Customer service är spindeln i nätet för alla typer av frågeställningar och ansvarar för den dagliga kontakten med kunden via i första hand telefon och mail. Vi hanterar många olika typer av kunder och frågeställningar och det finns goda möjligheter att utvecklas inom avdelningen.
Customer Service i Göteborg består idag av 17 kundservice-representanter som betjänar kunder inom den industriella marknaden i Sverige, både inom Regional Sales & Service och Strategic industries.
Med kunden och kundservice i fokus kommer du att
. hantera kundens inköpsordrar och prognoser (Orderbook Management)
. behandla förfrågningar samt bevaka och följa upp offerter
. svara på produktfrågor, ge logistikservice m.m. till kunderna
Arbetet utförs i tätt samarbete med det säljteam som du kommer att ingå i. Ett säljteam består av CSR, Account Manager (säljare) och Application Engineer (tekniker).
Utbildning/Erfarenhet
Du får en omväxlande tjänst med många olika arbetsuppgifter och kommer att interagera med ett stort antal personer som arbetar antingen internt eller externt. Detta ställer krav på att du
. är mycket serviceminded och angelägen om att etablera och underhålla goda relationer, erfarenhet från försäljning är meriterande
. är strukturerad med gott ordningssinne
. trivs med ett arbete där mycket händer hela tiden, klarar av att hantera viss stress
. tycker om att arbeta i team
. har goda kunskaper i svenska och engelska
. har intresse av och förståelse för IT-system och processer, kunskaper i COH alternativ SAP är meriterande
. är intresserad av teknik och villig att utveckla din tekniska förståelse inom alla våra plattformar
. erfarenhet från logistik/supply chain är meriterande
. har minst gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet, relevant högskoleutbildning är meriterande