Kundservice som gör skillnad - Östgötatrafiken söker Beställningsmottagare

Arbetsbeskrivning

Här på Östgötatrafikens kundserviceverksamhet får du vara med och göra skillnad – varje dag!

Vi söker just nu fler kollegor för timanställning till Östgötatrafikens beställningscentral

Varje dag reser cirka 4000 personer i vår beställningstrafik, alltså sjuk- och färdtjänstresor samt resor med vår närtrafik. Resorna går till och från vårdbesök, arbete eller sociala aktiviteter och är viktiga för personernas hälsa, välbefinnande och för att få en fungerade vardag. Det är vi på beställningscentralen som gör detta möjligt genom att ta emot, planera och samordna resebeställningar och på så sätt bidrar till en stor skillnad i vardagen för våra kunder.

”Det är tillfredsställande att i kontakten med uppskattande kunder få vara en del i arbetet med att hjälpa en person som är sjuk att ta sig till sitt vårdbesök eller någon annan att ta sig till sina nära och kära vid en högtid.”

En beställningsmottagare

Om tjänsten
Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken tar du emot resebeställningar från kunder via telefon och mejl och bokar in resorna i vårt bokningssystem. För våra kunder ska det kännas trevligt, tryggt och välkomnande i mötet med oss!

Arbetet är varierande och ställer krav på att du har förmågan att prioritera och vågar ta beslut utifrån mandat. Samtidigt som du behöver ha Östgötatrafikens regelverk i ryggen, ska du se till att göra det som blir bäst för kunden. Ibland är det många som ringer till oss, då arbetar vi tätt tillsammans och vi gör alla vad vi kan för att kunden ska få så bra service som möjligt.

Vem är du?
Som beställningsmottagare har du avslutad gymnasieutbildning och ett par års erfarenhet av kundnära yrken, såsom bokningsvärd, kundtjänstmedarbetare eller liknande. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundtjänst och callcenter och har en telefoniutbildning med fokus på bemötande och samtalsteknik.

En kund eller kollega som möter dig, märker tydligt av din positiva inställning och att du är lösningsorienterad och initiativ- och ansvarstagande. Din respekt och ditt intresse för andra människor i kombination med att du är ödmjuk och inlyssnande gör att du har lätt för att skapa förtroende. Du är en lugn och mogen individ och har lätt för att sätta tydliga gränser när det behövs.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Behärskar du fler språk är det en merit!

Information och ansökan
Östgötatrafikens kundserviceverksamhet är beläget i ljusa lokaler centralt i Mjölby, dit du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och under timmen från Norrköping. 

Vår verksamhet pågår dygnet runt årets alla dagar. Arbetspassen är därför fördelade under hela dygnet. När du börjar hos oss kommer du få gå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du bidrar till en mångfald hos oss.

Låter det här intressant? Vi rekryterar löpande, men vi vill ha din ansökan senast 28/2 2021.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till oss!

Du når våra gruppchefer Helin Gergi, Karolina Fredriksson och Ida Markskog via e-post bmansokan@ostgotatrafiken.se

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östgötatrafiken
  • 8 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


23 december 2024