OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservice som gör skillnad – Östgötatrafiken söker kundtjänstmedarbetare för ett längre vikariat
Vi söker även timvikarier som med fördel kan tänka sig att arbeta både på vårt kundcenter i Linköping och Norrköping.
Lockas du av att ge bra service och ser dig själv som en glad och positiv person som alltid vill ge det där lilla extra? Då är detta en bra möjlighet för dig!
En av våra fantastiska medarbetare ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en lika fantastisk vikarie med intresse för att alltid leverera det lilla extra för kunderna.
Östgötatrafikens verksamhet syftar till att skapa bästa tänkbara förutsättningar för våra kunders resande varför kontakt, dialog och information är viktiga verktyg i vår vardag. Att jobba på Östgötatrafikens Kundcenter innebär att vara ansiktet och rösten utåt mot våra kunder.
Våra kärnvärden är öppenhet, professionalism och engagemang. För att du ska trivas delar du våra värderingar och attraheras av att arbeta i ett publikt företag där kundens behov står i centrum. Vi erbjuder dig en intressant roll, trevliga kollegor och en trivsam arbetsplats.
Om tjänsterna
Som kundservicemedarbetare ger du kunder en god upplevelse av kollektivtrafiken genom ett professionellt bemötande vid våra kundcentrar. Det är dig kunderna får prata med först!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av kundmöte över disk samt även viss support via telefon. Du servar och hjälper våra kunder med biljett- och resekortsrelaterade ärenden samt svarar på frågor om vår trafik. Du finner en utmaning i att hitta lösningar på de problem våra kunder kommer med.
Du kommer även fungera som ett stöd för våra försäljningsombud och mot de företag som köper våra tjänster. Arbetet innefattar även administration av varierande art och tillsammans har vi ett gemensamt ansvar för att lokala avtal efterlevs.
Arbetet på Kundcenter är dynamiskt och arbetsuppgifter kan därför tillkomma eller försvinna över tid och vi tar ett gemensamt ansvar för dessa.
Vem är du?
Du ska ha ett genuint servicetänk med kundens fokus för ögonen samtidigt som du i kundmötet kan förhålla dig till våra resevillkor och övriga förutsättningar. Du har viljan och förmågan att på ett pedagogiskt sätt stå upp för och förklara för kunden varför Östgötatrafikens regelverk och förutsättningar ser ut som de gör samt vidareförmedla kundsynpunkter inom organisationen.
Att snabbt skapa lösningar och förtroende för kunder kommer naturligt för dig och du tycker att en stor del av charmen med ditt jobb är just alla möten med människor.
Du är lyhörd och ödmjuk i ditt bemötande och har lätt att skapa förtroende hos såväl kunder som kollegor. Du tar initiativ, är ansvarstagande och noggrann. Du är en teamspelare och bidrar till att sprida glädje i teamet samt till våra kunder.
Vi söker just nu en vikarie för ett längre vikariat på 50 % med start 1 maj. Det finns goda möjligheter till utökad sysselsättningsgrad längre fram.
Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Din ansökan vill vi ha senast den 19 mars 2020.
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Anställningsform: visstidsanställning längre än 6 månader
Sysselsättningsgrad: 50 %
Antal lediga befattningar: 1