OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du att arbeta med kunden i fokus för att ge bästa möjliga support och trivs du med att vara företagets kontakt utåt?
Vårt Customer Management team i Mölndal söker nu en vikarierande kollega i 2 år! Vi är ett ambitiöst kundtjänst-team som gillar som har roligt på jobbet och där vi värdesätter att ställa upp för varandra. Ena dagen är inte den andra lik hos oss, och du kommer få chansen att delta i vårt ständiga förbättringsarbete inom ett företag som uppmuntrar kreativa idéer för att öka kundnöjdheten, ett inkluderande arbetsklimat och en tillväxt för en hållbar framtid.
Låter det som ett spännande nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan!
Varför blir en del av oss?
Vi erbjuder dig en position i ett företag som förstår att när du växer, så växer vi.
Air Liquide är en av världens ledande leverantör av gaser, teknik och tjänster för industri och sjukvård. Vi är en stabil organisation som sedan vår start 1902 har vuxit till att idag finnas representerad i 78 länder, med ca 64 500 medarbetare och över 3.8 miljoner kunder och patienter. Genom vårt hållbarhetsarbete tar vi initiativ till en fortsatt tillväxt i ett samhälle med låga koldioxidutsläpp och en övergång till en mer hållbar industri.
Mångfald bland våra medarbetare skapar dynamism och kreativitet, vilket är källan till vår framgång. Därför arbetar vi kontinuerligt för att skapa en fantastisk arbetsplats där vi uppmuntrar innovation, inkludering och samarbete med goda utvecklings- och karriärmöjligheter både nationellt och internationellt. Hos oss är harmonisk arbetsmiljö, trygghet och flexibilitet för att balansera arbets- och privatliv en självklarhet, och därför har vi kollektivavtal, tjänstepension samt friskvårdsbidrag.
Nyfiken på att lära känna några kollegor på Air Liquide? Kika in på “Människorna bakom” på vår blogg.
Ditt uppdrag och hur du kommer bidra
I din roll har du ansvar för att ta hand om våra kunder, underhålla kundregister, administrera fakturor och inkommande ärenden. Som Kundservice specialist har du dagligen kontakt med våra kunder via telefon och mail. Du ansvarar för kundupplägg, avtalsregistrering och orderhantering, vilket innebär att du har en mycket god insyn i kundernas behov och ger en personlig service som skapar stor kundnöjdhet.
Du kommer ha ett nära samarbete med bland annat våra team inom sälj, finans och supply chain vilket innebär att du kommer få lära känna flera delar av företaget och koordinera mellan olika kontaktytor och ärenden. Det mest grundläggande för vårt team är att alla hjälps åt inom gruppen, bidrar till att skapa trivsel och ger bästa möjliga service både externt och internt.
Vem är du?
För att trivas i vårt team är du en positiv och serviceminded kollega som gärna hjälper till där det behövs och inte är rädd för att lyfta luren för att inhämta eller förmedla information. Vi söker en ansvarsfull person som har tidigare administrativ erfarenhet. Eftersom vi jobbar i flera olika IT-verktyg och affärssystem, ser vi även gärna att du har stor datorvana. Om du behärskar SAP, Salesforce eller Google Suite kommer du dessutom komma igång fort hos oss!
För att lyckas i denna roll ser vi att du sätter kunden i första rummet och har förmågan att behålla noggrannhet och helikopterperspektiv även i tider där tempot periodvis blir högt. Eftersom du dagligen kommer kommunicera med våra kunder placerade i Sverige, behöver du skriva och tala svenska obehindrat.
Övrig information
Detta är ett vikariat på 2 år. Du kommer vara placerad i Mölndal tillsammans med ditt team på 15 personer och rapportera till Customer Management Team Manager, Sandra Bäcklund
Skicka in din ansökan senast 19 september. Vi kommer gå igenom ansökningar och kalla in intressanta kandidater till intervju fortlöpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!
Denna rekrytering hanteras av vårt interna rekryteringsteam. Vi undanber därför kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. Tack!