OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett starkt tekniskt intresse och brinner för att ge förstklassiga kundupplevelser? Vill du bli nästa lagspelare på ett framgångsrikt bolag som håller igång svensk industri? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Momentum söker vi en driven och relationsskapande kundservicemedarbetare för att ge teknisk support till företagets kunder. Du ingår i ett kompetent och sammansvetsat team med placering på kontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen väntar en utvecklande vardag där du ansvarar för att kundservice, ordermottagning och försäljning till kund sköts med hög servicenivå och affärsmannaskap. Du ger teknisk support och rådgivning i frågor kopplade till företagets produktsortiment och användningsområden. Genom ett gott bemötande levererar du kundservice per telefon, i butik och via mail till såväl befintliga som nya kunder. Vidare förekommer även hantering, förvaring, packning och leverans av gods samt mottagnings- och leveranskontroll.
På Momentum välkomnas du in i ett framgångsrikt bolag som har en spännande förändringsresa framför sig. Du erbjuds en professionell arbetsmiljö där engagemang, ansvar och samarbete är viktigt. Ett starkt team står redo för att hjälpa just dig in i verksamheten. Du kommer få bästa möjliga förutsättningar för att lyckas, goda utvecklingsmöjligheter och engagerade kollegor som har roligt tillsammans på jobbet!
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat ett par år inom kundservice mot industrin och med teknisk support. Om du har relevant utbildning på gymnasial- eller högskolenivå ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har rätt inställning, ett stort tekniskt intresse med nyfikenhet och vilja att ta dig an ny kunskap. I din introduktion kommer du få utbildning inom aktuella produkt- och tjänsteområden.
Som person är du ambitiös, serviceinriktad och kommunikativ. Du är en lyhörd lagspelare med hög social kompetens som motiveras av att lyckas tillsammans. Med ett genuint intresse för affärsutveckling och ett värdebaserat synsätt har du förmågan att utveckla långsiktiga kundrelationer. Du uppnår goda resultat genom ett strukturerat tillvägagångssätt där du planerar, driver och följer upp dina arbetsuppgifter. Att ha kunden i främsta fokus är för dig en självklarhet, precis som att du alltid levererar ett professionellt bemötande.
Om verksamheten
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter till den svenska och norska industrin. Vår mission: Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vår vision: Kundens bästa val. Affärsidé: Vi ska göra industrikundens vardag säkrare, enklare och mer lönsam genom att erbjuda hållbara produkter och tjänster. Vi omsätter cirka 1,2 miljarder SEK och har 340 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information: www.momentum-industrial.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66