OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej 👋 Är du vår nya Pension-och sparcoach som vill vara med och skapa en framtid att glädjas åt för våra kunder? Vi söker dig som vill vara del av en positiv och energirik miljö som gör skillnad för både våra kunder som samhället vi lever i🌍 Vi har höga ambitioner – vi ska vara den ledande aktören på marknaden och fortsätta få höga betyg ifrån våra kunder! Välkommen in med din ansökan!
Vad kan du förvänta dig av ditt framtida team?
Som en del av vårt Kundservice-team kommer du att arbeta nära dina kollegor för att leverera service inom pension, sparande och försäkringar till både våra företagskunder och privatkunder. Ni är den första kontaktpunkten för våra kunder och strävar alltid efter att möta deras behov på bästa möjliga sätt, oavsett om det är via telefon, e-post eller chatt. Gruppen består av cirka 15 personer i Stockholm och Göteborg, och vi ser nu fram emot att välkomna nya kollegor till vårt team!
Sammanfattning av dina arbetsuppgifter:
Ge service främst via telefon men även via mejl, chatt och ibland fysiska kundbesök.
Genom god service sträva efter att kunder flyttar in och samlar sitt kapital hos SPP.
Du är aktivt involverad i att identifiera förbättringsområden och arbeta för att genomföra förändringar för att optimera våra processer och leverera ännu bättre service till våra kunder.
Att bidra till en positiv och engagerad arbetskultur är lika viktigt som att leverera service till våra kunder. Du förväntas arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar effektivt med dina kollegor.
Vem är du?
Du behöver inte vara expert inom pension och försäkringar, det får du lära dig hos oss! För att trivas i rollen ser vi att du framför allt har en genuin servicekänsla och trivs i en supporterande roll där kunderna är i fokus. Kanske är du nyexaminerad och sugen på att starta din karriär i försäkringsvärlden? Eller så har du kanske några års erfarenhet av kundservice och letar efter något nytt och spännande att ta dig an.
Några saker vi gärna ser hos våra kandidater:
✅Du är duktig på att lyssna och kommunicera. Att skapa kontakter och lösa kundutmaningar är din grej!
✅Du är en person som gillar att ta egna initiativ och gärna arbetar i högt tempo.
✅Du trivs med telefonen som verktyg och är inte rädd att ringa ut och hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt.
✅Ekonomi, sparande och hållbarhet är områden som väcker ditt intresse och engagemang.
Varför välja SPP?
SPP är en del av den nordiska finanskoncernen Storebrand. Tillsammans skapar vi en framtid att glädjas åt genom att vägleda till ekonomiska beslut som gynnar individen, samhället och planeten långsiktigt på ett enkelt sätt. På huvudkontoret i Stockholm sitter vi i nyrenoverade lokaler i nära anslutning till T-centralen med eget gym, träningslokal och en Svanenmärkt personalrestaurang.
Tjänsten är heltid och vi arbetar kontorstider.
Ansökan och information
För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, ta kontakt med Emma Carlgren, Chef Kundservice, emma.carlgren@spp.se eller Lovisa Stehn, People and Talent Specialist, lovisa.stehn@spp.se
Sista ansökningsdag är 13 mars 2024. Placeringsort är antingen Vasagatan 10 i Stockholm eller Södra Hamngatan 45 i Göteborg. Om du är intresserad av Göteborg som arbetsort, sök här. Vi ser fram emot att höra från dig!