Kundservice - timvikarie vid behov

Kundservice - timvikarie vid behov

Arbetsbeskrivning

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.

Välkommen till oss och Trelleborg!




Arbetsplatsen
Trelleborgs Energi AB, är en sammanslagning av fjärrvärme- och energiförsäljningsbolagen samt elnätsbolaget i Trelleborgs kommun.

Som ett nybildat kommunalt koncernbolag har vi nu en unik möjlighet att utveckla bolaget till vår vision - ett energibolag i absolut framkant där vi får bidra till klimatsmart samhällsnytta.

Som medarbetare hos oss är det viktigt att främja en god företagskultur där öppenhet kring feedback, förändringar och utveckling är centralt. På vår arbetsplats visar vi även respekt genom att alltid ha ett professionellt bemötande gentemot kollegor, kunder och samarbetspartners. Vi tar även ansvar både för verksamhetens utveckling och för vår egen yrkesutveckling.

Vill du vara med på den resan?

Arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare för Trelleborgs Energi kommer du att vara personen som kunderna oftast kommer i kontakt med först, vilket innebär att du kommer att vara bolagets ansikte utåt och få chansen att representera vårt gemensamma varumärke!

Du kommer ingå i ett supportteam där vi är indelade i first line och second line. First line support kommer att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och e-post. Svårighetsgraden i förfrågningarna är varierande och stundtals komplexa. Vissa ärenden löses relativt snabbt och andra mer av den komplexa sorten tar längre tid och oftast kräver samarbete mellan kollegor och andra team.

Fokus ligger först och främst på kundnöjdheten och därför är ditt uppdrag att kunna bemöta våra nya och befintliga kunders förfrågningar genom att leverera rätt information och säkerställa att kunden alltid får absolut bästa service, vid varje tillfälle. Frågor som kan förekomma är exempelvis registrera felanmälan, besvara fakturafrågor, adressändringar, registrera nya kunder, hantera flyttanmälan, betalningsärenden, mätarbyten, mm.

Kvalifikationer
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
- Avslutad gymnasieutbildning.
- Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och dator som verktyg. 
- God samarbetsförmåga, kan arbeta både i grupp och individuellt.
- God datorvana och erfarenhet samt kunskap inom Officepaketet,

Meriterande

- Erfarenhet av energibranschen.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi söker nu en engagerad kundservicemedarbetare till vårt team, som är redo att överträffa kundernas förväntningar. Den vi söker har en vänlig personlighet och en naturlig förmåga att nå fram till kunderna via mejl, telefon och eventuellt chatt. Du arbetar strukturerat, har en känsla för detaljer och är ansvarsfull med en stark drivkraft att få saker gjorda. För tjänsten krävs några års erfarenhet av servicearbete: från kundservice, eller övrigt liknande arbete. För att trivas i denna tjänst är det viktigt att du uppskattar ett dynamiskt arbete med många kontakter och varierande ärenden. Om detta låter som en passande utmaning för dig, ser vi fram emot att få din ansökan! 

Vi erbjuder dig
Hos oss på Kundservice får du en varierad vardag med stort inflytande över ditt eget arbete. Trelleborgs Energi lägger stor vikt vid personlig och professionell utveckling, även om du arbetar timbaserat. Du kommer att vara en del av ett mångfacetterat och positivt gäng, där vi uppskattar våra olikheter och drar nytta av varandras styrkor. Förändring och flexibilitet är en del av vår vardag. Vi har ett tydligt uppdrag; att bidra till energiomställningen - och det är något vi brinner för att förmedla och bidra till varje dag. 

Arbetstid/varaktighet
Tjänsten är en anställning med timlön. Arbete sker utefter behov och tillgänglighet. Arbete sker under våra öppettider, 8.00-16.30. Det kan både handla om arbetspass förlagda hela dagen eller under några timmar.  

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Kontakt
Valon Zejnullahu, kundservicechef, telefon: 0410-73 38 00.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2024-09-09 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024