KUNDSERVICE - Wernamo Design AB

Arbetsbeskrivning

Wernamo Design ligger i Värnamo mitt i Småland, en trakt som präglas av långa traditioner av järnframställning, metallbearbetning och god design. Till våra produkter används robusta och hållbara material, som säkrar produkter att njuta av under många år. De tillverkas lokalt i Gnosjöregionen, vilket är något vi är väldigt stolta över. År 2020 flyttade vi in i nybyggda lokaler i Värnamo, där vårt stora lager kommer kunna möjliggöra ännu snabbare och säkrare leveranser hem till dig och din trädgård, www.wernamodesign.se.

Vårt mål på Wernamo Design är att erbjuda smart design för trädgård och uteplats. Vi sätter trender på marknaden med vårt efterfrågade varumärke och är stolta över att aldrig tumma på vare sig kvalitet eller design. Våra produkter är därför både funktionella och estetiskt tilltalande. Just nu är vi i en spännande fas där vi expanderar till nya marknader och kontinuerligt utvecklar nya produkter för framtiden.

I rollen på KUNDSERVICE hos oss på Wernamo Design får du en betydelsefull och varierande roll där du ansvarar för att ge bästa möjliga service och tekniskt stöd till våra kunder. Vi är stolta över våra goda kundomdömen och höga betyg för vår uppskattade support och tillgänglighet – tillsammans bygger vi vidare på detta starka rykte. Som en central kontaktpunkt hanterar du inte bara kundärenden och förfrågningar utan skapar även positiva kundupplevelser genom ditt engagemang för kvalitativ och professionell kommunikation. Rollen innebär också att du guidar kunder genom tekniska frågor kring våra produkters montering och funktion, samt hjälper till att hitta rätt lösningar och produkter utifrån kundernas specifika behov och förutsättningar. Med ett sinne för både siffror och tekniska detaljer arbetar du med att analysera kundritningar, räkna på mått och föreslå optimala lösningar – alltid med kundens förväntningar i fokus.

Du blir också en nyckelperson för interna uppgifter, där du stöttar kollegorna med administrativa och andra varierande uppgifter för att säkerställa ett effektivt och sammanhållet arbete. Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi arbetar nära tillsammans för att skapa genomtänkta kundlösningar och utveckla våra processer. Här får du möjlighet att driva dina arbetsuppgifter självständigt och bidra med dina idéer för att ständigt förbättra våra rutiner och stärka hela verksamheten.

I stora drag på arbetsuppgifter vad rollen innebär:

• Ansvara för kundförfrågningar och support via mejl och telefon
• Ge teknisk rådgivning till kunder, inklusive vägledning i montering och produktval
• Utifrån kunders ritningar räkna på offerter, göra uträkningar kring mått och rekommendera produkter
• Orderläggning
• Leveransuppdateringar och bevakningar
• Retur- och reklamationshantering
• Fakturahantering och kreditering
• Administration av kundregister
• Intern och extern support och koordinering

Vi är en organisation präglad av hjälpsamhet, där vi stöttar varandra och löser saker tillsammans. I denna roll inom kundservice får du möjlighet att arbeta med hela bredden av vårt servicearbete, där ditt driv och engagemang inte bara påverkar kundupplevelsen, utan också bidrar till vår gemensamma utveckling och din egen resa hos oss!

DIN PROFIL
Det här är en roll för dig som brinner för att skapa riktigt bra kundupplevelser och har erfarenhet från kundtjänst eller andra serviceyrken. Du är positiv, kommunikativ och orädd, och tar gärna egna initiativ för att möta kundernas behov på bästa sätt. Ditt driv och engagemang skapar arbetsglädje omkring dig, och du bidrar gärna med idéer för att utveckla vårt arbete tillsammans. Vi tror att du har ett naturligt intresse för färg, form och praktiska lösningar, gärna med en nyfikenhet för bygg, inredning eller tekniska produkter. Med din analytiska förmåga och noggrannhet hanterar du flera arbetsuppgifter samtidigt och räknar på olika lösningar för att hitta rätt produkt för kunden.

Bli vår nya kollega - Varmt välkommen med din ansökan!

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Wernamo Design med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och personligt brev via www.findmood.se. Vi arbetar med löpande urval, så sök gärna så snart som möjligt men senast den 3 december. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, och du är varmt välkommen att höra av dig med frågor under processens gång till sanna@findmood.se eller 070-23 63 925.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FindMood
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 3 december 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024