Kundserviceadministratör till Hertz

Kundserviceadministratör till Hertz

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en serviceinriktad roll där du dagligen får använda dig av dina administrativa förmågor? Har du även en förkärlek till bilar? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker en kundtjänstadministratör till Hertz, varmt välkommen med din ansökan!

OM HERTZ

Hertz är ett internationellt och välkänt varumärke med mer än 100 års erfarenhet av biluthyrning. Hertz är marknadsledande i Sverige och tillhör en bransch som är på stark frammarsch. Idag jobbar cirka 500 personer i det svenska Hertznätverket.

OM TJÄNSTEN

Vi på Workz söker nu en kundtjänstadministratör till Hertz. Här kommer du tillhöra ett glatt team på 17 personer. Hertz arbetar från ljusa och fräscha lokaler inom Krokslätts fabriker med goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter.

Som kundtjänstadministratör är dina främsta arbetsuppgifter att hjälpa kunder med ärenden rörande avslutad hyra, supportera lojalitetskunder, utreda klagomål och synpunkter som kan uppstå samt supportera Hertz obemannade self-service kiosk. Du kommer att arbeta med telefon och mail som främsta arbetsverktyg samt Hertz interna ärendehanteringssystem. Här får du leverera högklassig service och alltid utgå från varje kunds unika behov.

Förbättringsarbete för att minska antal kundtjänstärenden, förbättrade arbetssätt och samverkan för ökad kundupplevelse är också viktig del i ditt arbete. I denna roll arbetar du tätt tillsammans med ditt team samtidigt som du ofta och gärna samverkar med kollegor över hela Sverige för att säkra en god kundupplevelse, bra ärendehantering och en fantastisk arbetsplats att vara på.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är van vid att fatta snabba, kloka beslut och drivs av att uppnå tydligt satta mål både individuellt och som team. Du agerar oavsett situation alltid lugnt och professionellt. Du är hjälpsam och anser dig själv vara en god problemlösare med stor mängd tålamod och uppskattar ett intensivt tempo. Att du har roligt medan du gör det och älskar att utveckla dig själv och andra är en självklarhet för att trivas i rollen. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa sin service och kommunikation gentemot kundens förmåga och förutsättningar. Vidare ser vi att är pålitlig, nyfiken och lättlärd med skinn på näsan.

Vi vill att du bidrar med nya perspektiv, mod och värdesätter olikheter. Viktigast att älska kundservice och att se möjligheter i stället för problem och en positiv inställning. Siffersinne och vana att utföra beräkningar och arbete i Excel är del av vardagen så det ser vi gärna att du har. På Hertz arbetar du parallellt i flera olika system vilket innebär att systemvana är viktigt.

Det är meriterande om du besitter övriga nordiska språkkunskaper, dock är det inget krav.

VI SÖKER DIG SOM

• Har en gymnasial examen
• Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska, goda kunskaper i engelska
• Har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete



PRAKTISK INFORMATION

Uppdragsgivare: Hertz
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Mån-fre 08:00-17:00, lör-sön 06:30-14:30 / 14:00-22:00 (helgjobb sker var 3e vecka, vid administrativa arbetsuppgifter är det möjligt med distansarbete under helgjobb). Kvällsarbete tillkommer 5-6 kvällar per månad med arbetstider 13:00 - 22:00
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN
Vi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024