OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en kundserviceagent till vårt SPOC team. Teamet tillhandahåller service dygnet runt, årets alla dagar vilket innebär att du kan bli schemalagda på dygnets alla timmar och alla dagar om året då vi tillämpar rullande schema.
Jag heter Gitte och är ledare för Kundservice där SPOC ingår som ett av mina team. SPOC står för Singel Point Of Contact och är en nationell gemensam ingång för våra kunders alla frågor och beställningar. Vi är ett härligt gäng på 9 medarbetare som jobbar dygnet runt ihop tillsammans med dagpersonal. Nu söker vi en ny kollega då en av oss går vidare till nya utmaningar inom Eltel.
Om Eltel
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se
Arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Hantera akuta uppdrag som kräver omedelbar åtgärd med snarast möjlig respons enligt SLA dygnet runt årets alla dagar.
Bevaka akuta ärenden
Bevakar mailingången, registrerar felanmälningar manuellt för att sedan kalla ut tekniker eller meddela produktionsplanerare
Återkopplar till kunder via mail eller telefon
Ta emot och registrera ärenden
Kontrollera material och ev beställa
Logga i kundens stödsystem och ta fram stödjande information för Eltels eller kundens egen tekniker
Återkoppla och hjälpa kunder om hur statusen är på deras pågående ärenden.
Vem är Du:
Du förväntas vara kommunikativ och ha kunden i fokus hela tiden. Du är van att hantera många parallella aktiviteter och frågor. Din inställning är att ingenting är omöjligt. Du måste klara av att jobba oregelbundna tider på rullande schema vilket kan innebära att du även arbetar på högtidsdagar, kvällar och nätter. På helger och nätter jobbar man ensam, men på dagar och tidig kväll är vi flera.
Du har:
God social kompetens och ett bra kundbemötande
Du uppskattar att jobba med ständiga förbättringar för att underlätta för våra kunder
Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
Fullgjort din gymnasieutbildning och har fyllt 20 år
Arbetslivserfarenhet av kundservice och gärna erfarenhet av telekombranschen.
Vi erbjuder dig ett jobb i en spännande bransch med utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba nära de andra i teamet och bli upplärd på plats innan du är självgående. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning vilket genererar extra ledig tid du kan ta ut under året. Du får vara med och påverka och driva förbättringsarbete.
Arbetsplatsen finns på Säterigatan 20 i Göteborg.
Eltel tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll innan anställning.