OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Hösten är här och vi förbereder oss inför årets högsäsong, vi behöver därför stärka upp vårt svenska kundserviceteam. Då vi ser långsiktigt på alla våra tjänster ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig syssla så som studier, annat extrajobb eller deltidsföräldraledighet.
Som kundserviceagent på Jollyroom utför du följande arbetsuppgifter:
- Hjälpa kunder via telefon, email, chatt och sociala medier
- Hantera reklamationer
- Ha viss leverantörskontakt
Vi tror att du har följande profil:
- Högpresterande person som kan balansera exempelvis studier och jobb
- Lösningsorienterad som ser möjligheter i kundernas ärende
- Ett driv att utvecklas och få mer arbetslivserfarenhet
Det är ett krav att ha tidigare erfarenhet av kundservice från exempelvis reception, butik eller liknande. Har du erfarenhet av callcenter eller kundservice på ett e-handelsföretag är det mycket meriterande.
Fördelar med att jobba på Jollyroom
- Du får värdefull kunskap av att jobba i den mest spännande och snabbast växande branschen just nu – e-handel
- Vill du utvecklas inom bolaget finns goda möjligheter till det internt (både inom och utanför kundserviceavdelningen)
- Vi är grymma på att fira framgångar (vilket händer ofta) och vi har fredagsfika varje vecka för alla Jollyroomare. Se exempel nedan:
Vi erbjuder dig
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Spännande bransch
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
- Start: Oktober/Början av november
- Omfattning: Baseras på behovet i verksamheten. (ange i ansökan hur mycket du kan jobba i genomsnitt per vecka)
- Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Arbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-17:00 samt söndag kl. 8:00-17:00
- Kontakt: Nicole Berger, HR avd. via nicole.berger@jollyroom.se
Vi ser fram mot din ansökan!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, tester och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.