OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eltel söker en kundserviceagent till vårt härliga team i Göteborg!
Vill du vara med oss och bidra till en kundservice i världsklass samtidigt som du har roligt på arbetet? Eltel växer så det knakar och vi vill ha med dig med. Vi erbjuder dig en trygg arbetsgivare, en härlig arbetsmiljö och trevliga kollegor. Låter detta lockande så läs vidare!
Jag heter Gitte och är ledare för Kundservice där SPOC är ett av mina team. Teamet tillhandahåller service dygnet runt årets alla dagar vilket innebär arbetstider att du kan bli schemalagda på dygnets alla timmar och alla dagar om året då vi tillämpar rullande schema. SPOC står för Singel Point Of Contact och är en nationell gemensam ingång för våra kunders alla frågor och beställningar. Vi är ett härligt gäng på 10 medarbetare som jobbar dygnet runt ihop tillsammans med dagpersonal och nu söker vi en ny kollega då en av våra oss går vidare till nya utmaningar inom Eltel.
Vad gör vi på Eltel?
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk.
Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar.
Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se
Vad innebär det att vara kundserviceagent?
Rollen handlar om att hantera akuta uppdrag som kräver omedelbar åtgärd med snarast möjligt respons enligt SLA dygnet runt årets alla dagar.
Exempel på arbetsuppgifter:
Bevaka akuta ärenden
Bevaka mailingången, registrera felanmälningar manuellt för att sedan kalla ut tekniker eller meddela produktionsplanerare
Återkoppla till kunder via mail eller telefon
Ta emot och registrera ärenden
Kontrollera material och ev beställa
Logga i kundens stödsystem och ta fram stödjande information för Eltels eller kundens egen tekniker
Återkoppla och hjälpa kunder om hur statusen är på deras pågående ärenden.
Boka teknikerbesök
Vem är du?
Du förväntas vara kommunikativ och med kunden i fokus hela tiden. Du är van att hantera många parallella aktiviteter och frågor. Din inställning är att ingenting är omöjligt. Du måste klara av att jobba oregelbundna tider på rullande schema vilket kan innebära jobb även kan ske på högtidsdagar, kvällar och nätter. På helger och nätter jobbar man ensam, men på dagar och tidig kväll är vi flera.
Du har:
God social kompetens och ett bra kundbemötande
Du har ett framåtlutat förhållningssätt där du sätter kunden i fokus
Du visar respekt för varandra och våra kunder
Du uppskattar att jobba med ständiga förbättringar, skapa och dokumentera rutiner om det saknas
Du har självmedvetenhet och hela tiden jobbar med att vilja utvecklas och förbättras
Du gillar att samarbeta, kommunicera och dela med dig
Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
Arbetslivserfarenhet av kundservice och gärna erfarenhet av telekombranschen
Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?
Vi erbjuder dig jobb i en spännande bransch med utvecklingsmöjligheter, och det menar vi verkligen! Du kommer jobba parallellt med de andra i teamet där vi har högt i tak och nära till skratt. Vi utbyter och delar med oss av erfarenheter. Vi har friskvårdsbidrag och andra förmåner i vår förmånsportal att ta del av. Du får vara med och påverka och driva förbättringsarbete. Ditt bidrag är viktigt för teamet och för Eltel. Ditt arbete gör skillnad!
Ytterligare information
Annonsen avser en tillsvidareanställning på heltid, och vi tillämpar 6 månaders provanställning och godkänd bakgrundskotroll. Tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort: Säterigatan 20, Göteborg.
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2023-12-03.
Har du frågor rörande tjänsten, var god kontakta rekryterande chef på Gitte.Bradd@eltelnetworks.se eller 0724579698. Om du har frågor rörande rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringsteamet på rekrytering@eltelnetworks.se
Vi undanber oss i denna rekrytering vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen med din ansökan!