Kundserviceagent inom pension och försäkring till SEB

Kundserviceagent inom pension och försäkring till SEB

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.

Som medarbetare är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, email och chatt). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.


Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.

Tillträde för tjänsten är i början av februari. Arbetstiderna är förlagda 8.00-16.30 mellan måndag och fredag.

Kvalifikationer och egenskaper
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:

- Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
- Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
- Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
- Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
- Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
- Du är initiativtagande och är inte rädd för proaktiva aktiviteter i form av ut-ringande kontakt
- Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande


Om SEB
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. Vill du vara en del av SEB?

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024