Kundserviceansvarig

Kundserviceansvarig

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 153 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 59 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Vad du kan förvänta dig av tjänsten
Som Kundserviceansvarig på Biltema Sweden AB har du personalansvar för avdelningens tre medarbetare. Tillsammans med ditt team hjälper du per telefon och mail främst svenska kunder med produktinformation, ge stöd i val av rätt produkt samt råd runt användandet. Din främsta uppgift är att genom nära arbete med teamet, coacha, följa upp samt utveckla såväl medarbetarna som den operativa verksamheten. Trycket kan periodvis vara högt och du ansvarar då för att leda och fördela arbetet i ditt team för att bemöta samtliga kunder så snabbt ni kan. Du arbetar strukturerat och förmedla en klar bild av de beteenden och värderingar som bidrar till att målen inom kundnöjdhet uppnås. Du hanterar även sjukanmälningar, semesterplanering för teamet samt säkerställer en god arbetsmiljö.

Vad vi förväntar oss av dig
Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och som har lätt för att motivera samt inspirera ditt team. Ett högt arbetstempo passar dig då du gillar att ständigt ställas inför nya utmaningar. Du har erfarenhet av personalansvar och arbetat inom Kundservice, gärna inom detaljhandel eller liknande med goda kunskaper inom reklamationshantering. Som kundserviceansvarig är du duktigt på att lyssna, förstå och läsa av såväl dina medarbetare som kundernas behov. Du har alltid ditt team och kunden i fokus samt behåller lugnet även under stressiga situationer.

Som person är du lyhörd, har hög integritet och är duktig på att coacha ditt team. Att kunna kommunicera bra i både tal och skrift såväl i svenska som i engelska är ett krav. Kunskaper i finska, danska och norska är meriterande. Du bör ha god datavana och Officepaket är inte främmande för dig.

Det är en stor fördel om du har arbetat med liknande produkter som de i vårt sortiment samt att du är tekniskt intresserad. Önskvärt är tidigare arbete inom handel, gärna från Biltemas egna varuhus.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Vad du kan förvänta dig av Biltema 

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar. Är du nyfiken på att läsa mer om våra övriga tjänster hittar du dem här: Vad kan vi erbjuda dig? - Biltema.se

Sista ansökningsdag:  2022.01.23
Arbetsplats/placering:  Biltema Sweden AB, Göteborg
Anställningsform:  Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön:  Individuell lön
Arbetstider:  Heltid, Dagtid kl. 8.00-17.00
Frågor kring tjänsten:  Marknadschef, Johan Gerdevåg, johan.gerdevag@biltema.com


Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Torbjörnsdotter
+46 104901535

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

August Strindbergs gata 5
None

Postadress

Garnisonsgatan 26, 2nd FL
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024