OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar, från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se.
Företagspresentation
Är du en engagerad och serviceinriktad ordermottagare idag som är redo för nya utmaningar? Trivs du i en koordinerande roll med mycket ansvar och vill vara spännande företag inom hår- och skönhetsbranschen?
Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker en Kundserviceansvarig för anställning hos en av våra kunder som är verksamma inom branschen för hår- och skönhetsvård. Som Kundserviceansvarig på ett marknadsledande företag inom branschen kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att se till att företagets kunder får den bästa möjliga servicen. En stor del av det dagliga arbetet infattar orderhantering via E.-mail från säljare eller direkt från kunder. Du säkerställer samtidigt att kunderna får god service och bra kvalité genom hela orderprocessen. Din roll är koordinerande med ett nära samarbete med säljarna. Kommunikation, planering och struktur är en central del där du tillsammans med säljarna planerar kampanjerna samtidigt som att du säkerställer att rätt produkter finns tillgängliga i tid. Vidare har du daglig kontakt med dina kollegor i andra europeiska länder med målet att hitta de mest optimala lösningarna för kunden och verksamheten.
Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att:
• Ordermottagning samt hantering av kundförfrågningar gällande fakturor, returer, transporter etc.
• Uppdatering av priser och rabatter i kundregistret.
• Följa upp forecast av existerande och nya produkter
• Fungera som ett säljstöd till säljcheferna genom att bl.a. följa upp och analysera säljrapporter och rapportera försäljningsstatistik.
Du har nu chansen att arbeta i en spännande bransch där du blir en viktig roll i att stärka företagets position som en växande aktör på den Nordiska marknaden.
Krav på person
Vi söker dig som har en bakgrund inom orderhantering. För att lyckas i rollen krävs:
• Erfarenhet av SAP eller liknande ERP-system.
• God kunskap i Excel.
• Behärskar engelska samt har förståelse för de nordiska språken.
• Har ett naturligt sinne för struktur och service samt en vana av att koordinera.
• Trivs med att du kan arbeta självständigt och är oerhört lösningsorienterad.
För att passa in i rollen på företaget är du vidare engagerad, utåtriktad och brinner för att ge kunden bästa service på ett professionellt sätt. Du är driven och prestigelös och trivs bäst i en dynamisk och snabbrörlig miljö. Tjänsten är placerad på det Nordiska huvudkontoret i Malmö.
Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Start: omgående
Omfattning: heltid, vikariat 15 månader
Arbetstid: 8.30 – 16.30
Plats: Malmö
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Lina Beaman, på nummer 073-353 75 02. Information om kundföretaget uppges vid intervju. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17