Kundserviceansvarig på Eriks fönsterputs

Arbetsbeskrivning

Kundserviceansvarig på Eriks fönsterputs i Sverige AB

Är du en lyhörd och engagerad ledare med en stark servicekänsla som brinner för att stärka och utveckla ditt team till att överträffa kundens förväntningar? Lockas du av möjligheten att tillsammans med ditt team få göra verklig skillnad för många människor varje dag? Vill du jobba i ett tillväxtbolag med en härlig familjär känsla? Då kan du vara rätt person för oss!

Om tjänsten

Som Kundserviceansvarig på Eriks fönsterputs är du en nyckelperson i kontakten med företagets kunder och samordnar allt arbete kring kundservice för att på ett effektivt sätt uppnå̊ en hög kundnöjdhet och ökad försäljning. Strategiskt och långsiktigt utgår du från företagets affärsplan och tillämpar förbättringar relaterat till kundservice och försäljning.

Operativt leder och fördelar du det dagliga arbetet för kundservicemedarbetarna både internt externt för att optimera kundupplevelse samt skapa en god och utvecklande arbetsmiljö för ditt team. I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter som rapportering, uppdatering av system, mallar och rutinbeskrivningar.

Som kundserviceansvarig har du alltid kunden i fokus. Du är affärsmässig med en proaktiv approach och arbetar utifrån kundens behov och önskemål samtidigt som du skapar mervärde för företaget.

Arbetet innebär uppgifter såsom:

-
Utveckla, arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett professionellt, enkelt och personligt kundbemötande

- Frekvent mätning av kundnöjdhet

- Kompetensutveckling av kundservicemedarbetarna

- Säkerställa leverans av uppsatta mål för winback, merförsäljning och kundnöjdhet

- Aktivt ledarskap genom medlyssning och coachning, internt som externt

- Hantering av inkommande ärenden och skapande av best practice

- Arbeta utifrån Eriks fönsterputs värdegrund och verka för en god arbetsmiljö

- Arbeta proaktivt med förbättringsprojekt

- Ansvarar för att hålla sig uppdaterad inom arbetsområden

Kundserviceansvarig rapporterar till Försäljnings- och marknadschef

Om dig

För att lyckas i denna roll är du en trygg, resultatorienterad ledare som brinner för att leverera kvalité. Du har erfarenhet av att organisera ett teams arbete och på ett affärsinriktat sätt följa upp en budget. Vidare ska du ha en god struktur för att följa upp ditt eget såväl teamets arbete och efterföljande av lagar och regler.

Du skapar goda relationer med såväl medarbetare som kunder och gör detta med lätthet. Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är flexibel och anpassar dig till såväl förändringar som andra människor. Du räds inte utmaningar utan tar tag i problem på ett kreativt sätt - allt för att såväl gruppen som företaget ska kunna utvecklas och nå sina mål!

Dina erfarenheter och kompetenser

- Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och kundkontakt

- Ledskapserfarenhet

- God systemvana

- God svenska i tal och skrift

- Erfarenhet av att hantera sociala medier

Om Eriks Fönsterputs

Eriks fönsterputs grundades 1997 och är idag Sveriges ledande leverantör av utvändig fönsterputs på abonnemang.

Sedan 2021 är bolaget en del av en snabb växande koncern, Husvård Group Norden AB, med stora ambitioner för fortsatt expansion.

Koncernens vision är att bli Nordens ledande ROT och RUT-aktör inom husvård.

Vi tror på ett ansvarsfullt ledarskap där vi är innovativa och öppna samt driver branschen framåt.

Eriks fönsterputs har idag 130 anställda med verksamhet i Skåne, Halland, Småland, Blekinge och Västra Götaland.

Information om tjänsten
Anställningsform: Heltid. Provanställning om 6 månader tillämpas.
Placering: Höganäs.

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Eriks fönsterputs med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, men skicka gärna in din ansökan senast 7 mars 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se.

Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024