OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som kundserviceansvarig? Brinner du likt oss för en förhöjd kundupplevelse? Är du redo att axla ansvaret över vår kundservice genom att förvalta och lyfta den till nya höjder? Läs då vidare!
Om Bilprovningen
Bilprovningen (AB Svensk Bilprovning) grundades 1963 och ägs av svenska staten. Företaget är med cirka 100 stationer från Skurup i söder till Karesuando i norr Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan i över 55 år. För mer information besök www.bilprovningen.se.
Om uppdraget
Vi söker dig som vill axla rollen som Kundserviceansvarig hos Bilprovningen under initialt ett års tid. Du ansvarar för att utveckla och driva branschens bästa kundupplevelse i alla delar av kundresan, samt driva löpande förbättrings- och effektiviseringsarbete för kundservice.
Du kommer att ansvara för bland annat:
- att leda Bilprovningens outsourcade kundservice genom styrning, uppföljning av leverans, kravställan, utbildning med mera
- att ha löpande kontakt med besiktningsstationerna för att fånga upp och agera på feedback
- att ansvara för funktionalitet och kundserviceutveckling på hemsida
- att självständigt driva utvecklingsprojekt, både internt och externt
- Hantera eskalerade 2nd-line ärenden, samt vissa 1st line ärenden
Vem är du
Du har mångårig erfarenhet av kundservicearbete och ledning av kundservice- och callcenterverksamhet i en omnikanalmiljö. Du har även erfarenhet av att agera kravställare på såväl externa som interna leverantörer, och erfarenhet av att utvärdera och köpa in verktyg för kundservice. Du har god förmåga att leda, involvera och motivera medarbetare, och du är en god kommunikatör i tal och skrift, med god känsla för varumärkestonalitet.
Vidare tror vi att du för att passa och trivas i rollen tar stort ägarskap för varje enskild uppgift och ärende, alltid med slutkunden i sikte. Du är dedikerad och passionerad kring kundservicearbete. Du är redo att göra en kraftinsats från dag ett i syfte att forma och utveckla en modern och välfungerande kundservice. Du är prestigelös och trivs i en organisation som jobbar både högt och lågt i allt. Till sist gillar Bilprovningen att ha roligt tillsammans på kontoret, det hoppas vi att du också tycker!
Praktisk information
Start: november/december
Längd på uppdrag: 1 år initialt med chans till förlängning
Plats/tider: Huvudkontoret i Rissne. Tider 7-16/8-17 vardagar med viss flexibilitet
Det här är ett konsultuppdrag via The Wofi, ett certifierat bemanningsföretag nischat inom kundtjänst. Vårt erbjudande till dig som anställd hos oss inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som coachar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult under hela perioden men även arbetar aktivt med att hjälpa dig med nästa utmaning. Frågor är välkomna till ansvarig rekryterare Emil på emil@thewofi.se. Selektering av ansökningar och intervjuer sker löpande så missa inte chansen att söka tjänsten redan idag
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi
Julia Ronge
0707597666