Kundserviceansvarig till IDATA

Arbetsbeskrivning

IDATA är ett företag i stark utveckling med verksamhet inom området utdata. Vi producerar, arkiverar och distribuerar dokument som fakturor, påminnelser, självavläsningskort, kundavtal med mera åt våra kunder. Vi distribuerar allt fler dokument digitalt som e-fakturor till Internetbank, som Svefakturor direkt in i fakturamottagarens system eller som PDF-fakturor.

Egen utskrifts- och kuverteringsproduktion finns i huset. Våra drygt 500 kunder är främst kommuner och kommunala bolag inom el, nät, VA/Renhållning, bostad etcetera men vi har även kunder i det privata näringslivet, exempelvis inom finans och försäkring.

Antalet medarbetare är ca 35 och vi finns i nybyggda lokaler på Bredastens industriområde i Värnamo.

Våra medarbetare beskriver oss med ord som effektiva, drivande, utvecklande, beslutsamma och personliga. 2014 uppfyllde företaget kriterierna för "Great Place to Work".

Läs mer på www.idata.se

Kundserviceansvarig till IDATA

Som Kundserviceansvarig på IDATA har du det övergripande ansvaret för vår kundservice. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa att våra högt ställda mål om en högklassig kundservice efterlevs. Du erbjuds en självgående och ansvarsfylld roll med stor delaktighet i hela vår verksamhet. Kundservicegruppen, som du ansvarar för, består av 4 personer. Du rapporterar till marknadschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utveckla arbetsmetodik, rutiner och arbetsprocesser för kundservice
• Upprätthålla och säkerställa att medarbetare arbetar förenligt med ovanstående
• Ansvara för att dina medarbetare får rätt resurser och verkar i en bra arbetsmiljö
• Ingå i kvalitetsråd och driva förbättringsarbete inom kundservice
• Ingå i produktutvecklingsråd med fokus på kundbehov
• Kunddialoger
• Uppföljning och rapportering
• Säkerställa rätt bemanning och driva resursbehov
• Operativt kundservicearbete (växel, ordermottagning etc) vid semester/sjukdom


Kvalifikationer:
För att lyckas i tjänsten har du en högskoleutbildning inom ekonomi/marknad eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning. Du har tidigare erfarenhet av såväl kundservice som kvalitets-, utvecklings och projektarbete och har med fördel arbetat inom mjukvarubranschen. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete som innefattar ett funktionsansvar. Du behärskar officepaketet och windows obehindrat. Meriterande är erfarenhet av IP-telefoni samt affärssystemet Pyramid.

Personliga egenskaper:
Dina personliga egenskaper bör matcha våra ledord kvalitét, affärsmässighet, effektivitet och flexibilitet. Som person är du självgående, engagerad och har ett starkt driv. Du har vidare ett strategiskt tänk och förmågan att arbeta lösnings- och utvecklingsinriktad med fokus på förbättringar inom kundservice. Du har klara ledaregenskaper och står på dig för att nå dina mål. Förutom dina goda förmåga att lyssna av våra kunders behov är du även lyhörd till den egna organisationen och dina medarbetare.

Placeringsort:  Värnamo

Anställningsform: Tillsvidare.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan: Tjänsten söker du omgående, dock senast 30 augusti direkt på www.codeq.se under rubricerad tjänst. Urval sker löpande.

Information: I denna rekrytering samarbetar IDATA med Codeq AB. Information om företaget och tjänsten lämnas av: Liv Hultén 0370 - 51 59 96, eller Maria Claesson, 036 - 35 48 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Codeq AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 26 juni 2015

Besöksadress

Storgatan 47
None

Postadress

Storgatan 47
Jönköping, 56730

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024