Kundserviceassistent vikariat

Kundserviceassistent vikariat

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kollega för ett omväxlande och utåtriktat arbete inom vår kundservice. Jobbet innebär att du dagligen hjälper och guidar göteborgarna genom att svara på frågor om avfall, vatten och avlopp, tar emot beställningar och ändringar. Du informerar och ger råd om de tjänster vi erbjuder och har en viktig roll att påverka kunderna till mer miljömedvetna val.
Som kundserviceassistent ingår du i ett större team med kollegor nära dig. Du behöver vara en kreativ lagspelare som tar ansvar och ser möjligheter, är bra på problemlösning och har hög stresstålighet. Du är serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus.

Rollen som kundserviceassistent innebär att du söker information på webben och internt inom organisationen. Du har många kontakter via telefon och mejl, och fungerar som länk mellan förvaltningen och våra entreprenörer, de som hämtar avfall hos göteborgarna. Du får i jobbet ett brett kontaktnät och stor kunskap om förvaltningen. Som kundserviceassistent har du daglig kontakt med våra kunder och får därmed god förståelse för kundernas behov.
Du är utvecklingsorienterad och drivs av att hela tiden försöka hitta sätt att arbeta smartare och effektivare. När du upptäcker områden där vår service kan bli bättre delar du gärna med dig av dina idéer till teamet.

Du arbetar i flera allmänna och verksamhetsanpassade IT-stöd och hanterar underlag som genererar fakturor. Det förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi arbetar just nu med att utveckla vår kundservice för att bli ännu bättre på att möta våra kunders behov. Vi söker därför dig som är öppen för att testa nya arbetssätt och ny teknik.


KVALIFIKATIONER
Utbildning
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens, gärna med en ekonomisk eller administrativ inriktning eller vidareutbildning

Erfarenhet
Du har flera års erfarenhet av kundservice på telefon och mejl. Erfarenhet från att arbeta med kundservice i andra kanaler än mejl och telefon är meriterande (exempelvis via chatt eller sociala medier).

Du är socialt säker, empatisk och har en vilja att hjälpa andra. Du är strukturerad, noggrann och van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga och en vilja att hitta lösningar på problem. Du tar själv ansvar för att driva ditt arbeta framåt och gillar att utveckla och förbättra ditt arbetssätt. Du kan hantera kravfyllda och stressiga situationer på ett bra sätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är nyfiken på ny teknik och ser tekniken som möjliggörare i ditt arbete.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024