Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

XXL - ett eldorado för sport- och vildmarksälskare.

Våra stora varuhus erbjuder ett enormt utbud av kända varumärken till extra låga priser inom sport- och vildmarksprodukter. Hos oss hittar du fotbollsskor, skidor, hockeyutrustning, tennisracketar, löparskor, golf, tält, utrustning till jakt plus mycket mycket mer.

XXL är Nordens mest expansiva sport- och vildmarkskedja. Nu fortsätter resan i Sverige. Vi skall bli störst, och det ska vi uppnå tack vare vår stora passion och vårt skickliga affärsmannaskap.
Om du har extra stort intresse för sport och vildmark.
Om du är positiv, utåtriktad, gillar ha roligt på jobbet och älskar att sälja. Då anser vi att du har DET inom dig.
Då är det DIG vi söker.

I affärsplan har vi inskrivet: Vi skall vara bäst, vi skall tjäna pengar, vi skall ha kul!
Med den parollen är vi nu störst i Norden.


Vi som arbetar på XXL Sport & Vildmark har det lite mer hektiskt än andra – detta eftersom vi alltid strävar efter att vara bäst! Vill du bli en del av ett engagerat och kompetent team på Nordens största sportkedja? Är du en lagspelare som brinner för kundservice och kundbemötande? Är du dessutom en strukturerad och resultatinriktad person? Sök rollen som kundservicechef hos oss på XXL Sverige.


Om tjänsten
I rollen som kundservicechef kommer du att leda den dagliga verksamheten och ett team av mycket kunniga medarbetare med lång branscherfarenhet. I ditt dagliga arbete möter du och ditt team våra kunders behov på chatt, sociala medier och via mail och genom coachning av dina medarbetare levererar ni marknadens bästa kundservice. Genom omvärldsanalyser håller du koll på branschens utveckling och tillämpar de bästa metoderna för att XXL ska vara konkurrenskraftiga. Som kundservicechef rapporterar du till E-Commerce Manager. Du är delaktig i den svenska ledningsgruppen med fokus på att driva och utveckla XXL Sverige.


Din profil
Då vår kundservice är XXL’s ansikte utåt i många sammanhang är det viktigt att du har en hög servicekänsla och ett respektfullt förhållningssätt. Vi söker därför dig som drivs med att ge service åt andra, har erfarenhet av B2C och har en stark analytisk förmåga. Som ledare strävar du alltid efter att bli bättre på att inkludera, delegera och engagera ditt team och som person är du en kommunikativ och självständig problemlösare.

Arbetsplats : Stockholm, Bromma
Arbetstid : Kontorstid, men kvällar och helger kan förekomma
Lön : Fast månadslön enligt överenskommelse
Anställningsform : Tillsvidareanställning

Vi ser fram emot din ansökan. Ansök senast 18 december 2020.
Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då intervjuer sker löpande.
Frågor kring tjänsten skickas till sofie.jacobson@xxl.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: XXL Sport & Vildmark AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024