OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter årligen cirka tio miljarder kronor. Genom kunduppdrag utvecklar de personer med funktionsnedsättning och lyckas så bra för att de är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.
Samhall i Linköping med ca 150 anställda har nyligen genomfört en organisationsförändring som resulterat i att en helt ny enhet ska byggas upp – Kundservice - vilken blir en del av SSC (Shared Service Center).
Nu söker vi dig som med stor energi och framåtanda vill axla rollen som ansvarig chef och tillsammans med dina medarbetare påbörja resan att bygga upp den nya enheten för att höja servicenivån gentemot Samhalls kunder – interna såväl som externa - till nästa nivå!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som chef för Kundservice ansvarar du för att bygga upp andra linjens support samt utveckla supportprocessen tillsammans med första linjens support; bland annat genom att upprätta nya och integrera befintliga processer och rutiner i verksamheten. En annan mycket viktig del i rollen är att vara med och driva digitaliseringsresan och på så vis effektivisera ärendehanteringen. Vidare ingår personalansvar för en grupp medarbetare samt att ingå i ledningsgruppen för SSC och därigenom bidra till den långsiktiga utvecklingen av verksamheten.
Din profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att vara chef och ledare, gärna inom kundtjänst/helpdesk/support. Du har stort eget driv och är van att leda förändringsprojekt inom verksamhets- och processutveckling. Det är meriterande, men inget krav, att ha en högskoleutbildning och då gärna som systemvetare eftersom en stor del av ansvaret handlar om att digitalisera arbetsrutiner. Du behöver kunna kombinera de tekniska frågorna med att ha en coachande ledarstil och gilla att se dina medarbetare utvecklas i sina roller. Du har god vana att jobba med målstyrning och uppföljning för att säkerställa att ni tillsammans bidrar till verksamhetens övergripande mål och vision.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att bli framgångsrik i den här rollen ser vi att det är viktigt att du har ett stort kundfokus samt är resultatorienterad med stort eget driv. Du är en trygg och stabil ledare som agerar konsekvent och är entusiastisk och positiv även i utmanande situationer. Du har en god förmåga att kommunicera samt att bygga och bibehålla långsiktiga relationer. Det är ett krav att du talar och skriver obehindrat på svenska.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Hellström och nås på eller på elin.hellstrom@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84