OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att jobba med service i toppklass? Vi söker en driven och coachande Kundservicechef för anställning i Skellefteå.
Tjänsten
Som kundservicechef leder, bemannar och utvecklar du verksamheten och medarbetarna på avdelningen Kundservice. Du har ett verksamhets- och personalansvar och genom ett lyhört ledarskap skapar du en god och hållbar arbetsmiljö. Du skapar arbetsglädje som återspeglas i dialogen med våra kunder.
I rollen utvecklar du arbetsprocesser och systemstöd utifrån behov. Du säkerställer att verksamheten bedrivs med god effektivitet och att det ständigt pågår ett förbättringsarbete. Du har en kontinuerlig dialog med andra avdelningar för att lyssna till deras behov av Kundservice samt ansvarar för att öka kompetensen hos dina medarbetare inom de olika områden som de ansvarar för.
Du växer tillsammans med medarbetarna och jobbar vidare med självledarskap och principstyrt förbättringsarbete. Genom uppföljning och kontinuerlig feedback coachar du medarbetarna att växa och bli sitt bästa jag.
Gott ledarskap är en stor och viktig del i din roll.
I rollen har du budgetansvar. Du utvecklar och följer upp mål inom de processer som berör gruppens verksamhet samt de planer och strategier som finns. Du kommer också vara delaktig i olika förbättringsprojekt.
Som Kundservicechef blir du en del av ledningsgruppen för Kundutveckling.
Tillsammans bidrar vi till att Skellefteå Kraft har nöjda kunder, ett starkt varumärke och säkerställer intäktsstömmar.
Hos oss blir du en del av Kundservice som tillhör affärsområde Marknad och är företagets ansikte utåt. Vi hanterar kundkontakter via telefon, mejl, chatt, sociala medier och kundbesök. Vi ger bästa möjliga service till både nya och befintliga kunder inom hela koncernen och är idag 23 medarbetare varav fyra via bemanning. På avdelningen har vi beredskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering i Skellefteå.
Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Intresserad?
För att söka tjänsten behöver du vara en driven, lösningsfokuserad och resultatorienterad ledare som är duktig på engagera andra genom motivation och engagemang. Du är lyhörd, kommunikativ och brinner för att leda och utveckla ditt team, alltid med kunden i fokus.
Du är självgående, affärsmässig och tar egna initiativ som leder gruppen mot målen. Du är en person med förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt.
För att trivas i rollen drivs du av att arbeta i en dynamisk miljö och tror på att man lyckas tillsammans!
Krav
• Högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning inom området, alternativt yrkeserfarenhet/kvalifikationer som bedöms likvärdigt
• Ledarskapserfarenhet med personalansvar
• God svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Meriterande
• Erfarenhet av energibranschen
• Erfarenhet av kundservice, grupputveckling och/eller ekonomi
• God datavana och erfarenhet av kundrelaterade affärssystem/CRM system
• Erfarenhet av principstyrt förbättringsarbete
Vilka är vi då?
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.
Om rekryteringen
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.
Frågor?
Robert Andersson, Kundutvecklingschef, 0910-77 26 99
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Robert Ignberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.