Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 65 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån huvudkontoret som finns på Boråsvägen 35 i Kinna. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla.

Vi söker nu en kundservicechef med kunden i fokus.

Du vill leda och utveckla nuvarande arbetssätt och rutiner för att fortsätta förbättra vår service till våra hyresgäster.

Kundservicegruppen, som idag består av 5 medarbetare, hanterar alla typer av frågor och inkomna serviceärenden med målet att öka kundnöjdheten i alla våra orter.

Inom gruppen hanteras uthyrning av lägenheter, kundmottagning och dagliga kontakter med våra kunder över telefon och mejl. Kundservice hanterar även störningar och det vräkningsförebyggande arbetet, i förekommande fall tillsammans med socialtjänsten, i våra bostadsområden.

Du leder kundserviceteamet och driver gruppens utveckling. Med ordning och struktur planerar du och hanterar den dagliga verksamheten. Du ansvarar även för att utveckla samarbetet och arbetssätt när det gäller kundservice i hela bolaget.

Du hanterar även systemförvaltning, kravställning och utveckling av vårt uthyrningssystem.

Allt utifrån ett hållbarhetsperspektiv inom såväl ekologiska, ekonomiska som sociala frågor.

Rollen är både strategisk och operativ och ska leda till ett effektivt och gott kundbemötande.

Du arbetar på huvudkontoret i Kinna och rapporterar till vd.

 

Kompetens och personliga egenskaper

Du tänker strategiskt, pedagogiskt och agerar operativt på ett engagerat sätt.

Du är tydlig i ditt ledarskap och i målsättningar. Du skapar god arbetsmiljö och har en god social förmåga.

Du har intresse för och erfarenhet från digitala lösningar. Allt gärna utifrån kunskap och arbetserfarenhet från tidigare liknande tjänst.

Att du har insikt i fastighetsbranschen och kunskaper i hyreslagen är meriterande. I arbetet är du strukturerad och självgående, i mötet med människor har du mod, är ödmjuk, visar tillit och har engagemang.

Vi lägger stor vikt vid din kommunikationsförmåga som bör vara utmärkt både i tal och skrift samt att service och nöjda kunder är ledord för dig. Du innehar B-körkort.



Ansökan

Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas.

Vi har behov av att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men vi ser långsiktigt på din anställning hos oss. Uppge gärna uppsägningstid och löneanspråk i ansökan.

 

Bra att veta

Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Vi tar endast emot ansökningar digitalt via platsannons till vårt rekryteringssystem, inte via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmejl som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.

Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att vi som kommunalägt bolag omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa. 

Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.

 

Frågor

Upplysningar om tjänsten lämnas av Svante Dahlquist, vd Marks Bostad, 0320-21 73 15.  

Intervjuer beräknas ske första veckan i januari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks Bostads AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 28 december 2022

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024