Kundservicechef

Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

I rollen som kundservicechef för Sanoma blir du mycket viktig spelare i bolagets framgång. Du får möjlighet att arbeta med högklassiga produkter och tjänster som ständigt utvecklas tillsammans med kunderna.
Som kundservicechef är ditt övergripande uppdrag att leda den svenska kundserviceorganisationens dagliga arbete. Att strategiskt planera och säkerställa kundnöjdhet, motivera teammedlemmar och verka för en positiv, uppmuntrande och målinriktad atmosfär. Du driver och utvecklar också verksamheten i linje med den övergripande strategin.
Vi söker
Du har tidigare haft personalansvar och du har erfarenhet av att leda kundnära team som har utvecklat/jobbat aktivt med kundnöjdhet. Sanoma Utbildning arbetar datadrivet och ser därför gärna att du är van vid att arbeta med datainsamling och att analysera trender och avvikelser. Det är meriterande med erfarenhet av kundservice och merförsäljning mot skolor och/eller kommuner.
Som person är du analytisk, strategisk och har ett starkt kundfokuserat ’mindset’. Ditt arbete präglas av att du självständigt kan skapa struktur och driva arbetet/utveckla verksamheten framåt. Du är en äkta lagspelare och lagkapten som tycker om att visa riktningen för ditt team och stötta andra för att säkerställa att vi når våra mål.
För att lyckas i rollen som kundservicechef ser vi att du är prestigelös, utåtriktad och har en hög energinivå! Detta tillsammans med god förmåga att planera och organisera ger dig bra grundförutsättningar för att lyckas i rollen. Det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla personliga nätverk och samverka med andra.
Kvalifikationer för tjänsten
Akademisk bakgrund med relevant inriktning
Minst 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet
Minst 1-2 års ledarerfarenhet
Relevant erfarenhet av att jobba med team-och verksamhetsutveckling
Goda kunskaper i Officepaketet
Flytande i svenska och engelska

Mer om tjänsten
För tjänsten tillämpas fast + rörlig lön, tjänstepension, försäkringspaket och friskvårdsbidrag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller vid överenskommelse med placeringsort Stockholm. Sex månaders provanställning tillämpas.
Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Commercial Director Ingrid Ahotupa på ingrid.ahotupa@sanoma.com
Fackliga företrädare:
Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14
SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.
Sista ansökningsdag är 28 februari men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Ansök med CV och Personligt brev.
Välkommen med din ansökan!
Ansök mellan 30 januari 2023 och 28 februari 2023 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)
Typ av anställning: Tillsvidareanställning
Sanoma Utbildning
Sanoma Utbildning
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.
Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sanoma Utbildning AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Postadress

Rosenlundsgatan 54
STOCKHOLM, 11863

Liknande jobb


Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024