Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Vi är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. Vi vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas. Det kallar vi ofta för ”Det goda boendet”. HSB är ett starkt varumärke och Sveriges största bostadskooperation. Vi står på tre ben: Nyproduktion, förvaltning och medlemskap. Vårt uppdrag är att tillhandahålla bostäder till våra medlemmar.



Beskrivning


Kundservice HSB Norr har till uppgift att tillgodose den enskilda kunden/medlemmens – dvs.

privatpersonens behov inom ramen för vårt åtagande. I dessa ärenden förekommer kontakter med banker, mäklare och myndigheter i varierande utsträckning. Avdelningen ansvarar även för de frågor som är relaterade till privatpersonens lägenhetsadministration men som i vissa fall beställs av den juridiska personen (bostadsrättsföreningen eller fastighetsägaren). Kundservice HSB Norr är geografiskt fördelad på 9 orter från Umeå till Kiruna.

Arbetsuppgifter


- Personalansvar för Kundserviceavdelningen (bemanning, rekrytering, schema- semesterplanering, kompetensutveckling, medarbetarsamtal, lönesamtal mm)
- Leda och planera arbetet inom avdelningen
- Ansvara för framtagande och uppföljning av avdelningens verksamhetsplan och budget
- Kostnadsbudgetansvar, säkra fakturering på intäkter utöver avtal
- Driva och medverka i projekt inom ansvarsområdet, företaget och nationellt
- Utveckla arbetssätt och rutiner i verksamheten för att öka effektiviteten, förbättra arbetsmiljö och kundnytta

 Kvalifikationer

Vi söker dig som har förmågan att arbeta målstyrt och resultatinriktat med kunden i fokus. Du leder och utvecklar medarbetarna mot gemensamma mål. Du har god förmåga att skapa teamkänsla, trivsel och effektivitet bland dina medarbetare. Vidare är du en bra administratör som har förståelse för ekonomi och personalplanering. Vi lägger stor vikt av tidigare erfarenhet inom kundservicemottagande och ledarskap.

 Villkor

Stationeringsort är vid huvudkontoret Luleå alternativt Umea med kontinuerligt resande inom Norrbotten och Västerbotten.

Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Mats Rönnqvist Affärsområdeschef Förvaltning 070-618 48 33

Besök oss på på www.hsb.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Norr Skellefteå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • 100% tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Nygatan 62b
None

Postadress

Nygatan 62b
Skellefteå, 93130

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024