OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Luxo Sverige AB ingår i den norska koncernen Luxo ASA.Vi är en internationell koncern med verksamhet i 10 länder, varav tillverkning i Norge, Sverige och USA.
Vi har under snart 70 år tillverkat och levererat belysningslösningar till kontor, offentliga miljöer och vårdsektorn.På Luxo Sverige i Målilla är vi drygt 100 anställda och omsätter 120 miljoner SEK.Luxo är inne i ett expansivt skede, varför vi nu förstärker vår organisation i Målilla med
Kundservicechef
Som Kundservicechef blir du processägare för order, planering, leveranser och reklamationer.Vidare blir du ansvarig för prisberäkningar och prislistor samt för framtagning av rapporter.Till din hjälp har du ett team på sex medarbetare.Din uppgift blir bland annat att utveckla en redan hög grad av service samt tillämpningen av vårt affärssystem lokalt och i koncernens säljbolag.Dessutom ingår ett nära samarbete med andra funktioner i koncernen avseende volymtrender, produktinriktningar, planering av produktlanseringar och koordinering av leveranser.Vid behov arbetar du även operativt med order och planering.Du rapporterar till platschefen,och sitter med i ledningsgruppen i Målilla.
Vi söker dig som har Supply Chain Management- eller Logistikutbildning på högskolenivå alternativt flerårig erfarenhet inom området.Du måste ha goda kommunikativa egenskaper och kunskaper i ASW eller liknande affärssystem.Du bör vara väl förtrogen med officepaketet, Lotus Notes/Outlook samt behärska engelska i tal och skrift.
Låter det intressant?
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Wärnling
0709-85 63 63
Ramtin Jahangiri
0733-60 68 34