Kundservicechef - Jönköping

Kundservicechef - Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge AS ett av Nordens största logistikbolag. Vi befinner oss just nu i en kraftig tillväxtresa som framförallt drivs framåt av den ökade efterfrågan på E-handelstjänster. En marknad under ständig utveckling och hög konkurrens ställer stora krav på nöjdhet från slutkonsumenter. Där kommer vi i Posten och Brings kundservice in i bilden. Vi har ca. 300 medarbetare på åtta avdelningar runt om i Norge, Danmark och Sverige. Till enheten i Jönköping söker vi just nu en driven och entusiasmerande ledare. Kanske är det just du?
Kundservicesegmentet är en central del av Posten och Brings division för E-handel och Logistik. Vi verkar för att säkerställa hög kundnöjdhet som bidrar till koncernens offensiva e-handelssatsning. I våra avdelningar har vi hög kompetens inom kundkommunikation, kontinuerligt förbättringsarbete och moderna lösningar för digital självbetjäning.
Avdelningen i Jönköping består av ett 20-tal medarbetare. Du har personalansvaret över medarbetarna men har även stöttning i form av teamleader på avdelningen. I rollen är du medlem av affärsområdets ledningsgrupp och rapporterar till Nora Steinvik, Direktör för divisionens kundservicesegment.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Personal- och resultatansvar över avdelningen
Säkerställa engagemang, kompetensförsörjning och god arbetsmiljö på avdelningen
Bedriva ett nära samarbete tillsammans med dina chefskollegor och vara en drivkraft i ständiga förbättringar tillsammans med tjänsteägare, försäljning, IT och produktion.
Ansvara över budgetering, uppföljning, analysering och åtgärdsplanering av driftskostnader
Delta i möten med företagskunder och driva utvecklingsarbeten vid kvalitetsavvikelser
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i den här rollen tror vi att du har:
Avlagt en examen i en relevant eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av personalledning, gärna inom snarliknande bransch
Förmågan att föra dig professionellt och obehindrat i det svenska och engelska språket
Generellt goda IT-färdigheter och förmågan att sätta dig in i nya processer
Dina personlighetsdrag är dock minst lika viktiga som dina formella kvalifikationer. Vi tror därför att du:
Trivs i en miljö med högt arbetstempo, har en flexibilitet gentemot oförutsedda händelser och antar ett lösningsorienterat perspektiv på utmaningar.
Har hög genomföringsgrad och ett stort engagemang kring att utveckla och leda medarbetare
Är prestigelös nog att kunna hugga i där det behövs om plötsliga behov uppstår
Har en god samarbetsförmåga och är en person som frodas i en miljö där vi vinner och förlorar tillsammans
Visar stor nyfikenhet kring nya sätt att arbeta och söker ständigt förbättringar.
Är en person med hög analytisk kapacitet som drivs av att sätta mål för att nå resultat
Varför Bring?
Vi erbjuder möjligheten att bli del av ett stabilt, spännande och stort företag under ständiga förändringar. Här möts du av ett högt tempo och utmanande uppgifter som kommer att utveckla dig som sakkunnig, likväl som människa.
Vi vill ha en arbetsplats präglad av mångfald och som speglar samhället vi lever i. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater att söka jobb hos oss.
Om du känner igen dig i ovan så vill vi gärna höra från dig. Skicka in din ansökan via länken här intill senast den 14/10/2021.
Om du har några frågor relaterade till tjänstens innehåll, vänligen kontakta anställande chef, Nora Steinvik, nora.steinvik@bring.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024