Kundservicechef Retail

Arbetsbeskrivning

Elitfönster AB är med sitt breda sortiment Sveriges ledande fönstertillverkare med snart 100-åriga småländska traditioner. Elitfönster, som ingår i börsnoterade Inwido-koncernen, omsatte cirka 1,9 miljarder kronor under 2017. Företaget har cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige.

Är du en motiverande ledare som brinner för kundservice? Vi söker nu en riktigt slipad Kundservicechef som tillsammans med teamet vill vara med och fortsätta bidra till att öka vår kundnöjdhet. Placering är i våra trevliga lokaler på I-11-området i Växjö.

Dina arbetsuppgifter
Elitfönsters kundserviceorganisation i Retail består av ca 30 medarbetare och fem gruppchefer. Arbetet innebär huvudsakligen daglig uppföljning av status och beläggning avseende inkommande ärenden för order och offert samt uppföljning av vår kundnöjdhet. Du är ansvarig för att fördela arbetet i avdelningen och säkerställa en hög effektivitet i våra arbetsprocesser samt att kontinuerligt utveckla arbetsmetoder och samarbetsformer. I kundservice ingår även ett team som hanterar vår digitala kundportal för elektroniska order samt CRM.

Rollen är bred med många kontaktytor. Du agerar kravställare mot Elitfönster/Inwido/IS/IT gällande stödjande system och verktyg, samt mot vår produktion gällande kvalitets-, logistik och leveransfrågor. Du har en viktig roll att tillsammans med försäljningschefen på Retail säkerställa ett tätt samarbete mellan utesäljorganisationen och kundservice. Tillsammans hanterar ni våra kunder dagligen där hög service och målmedvetet arbete är en självklarhet för att nå goda resultat.

Som Kundservicechef ingår du i Retails ledningsgrupp och du förväntas vara delaktig i att upprätta divisionens strategi och affärsplan samt säkerställa att regelverk kring prissättning, rabattmatriser samt övriga ramar och riktlinjer efterlevs. Vidare har du förståelse för och visar delaktighet i företagets övergripande mål och strategier.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig med driv och vilja samt som trivs med ett högt tempo. Du är en lyhörd, modig och engagerad ledare med coachande och kommunikativ stil. Det är viktigt att du som ledare kan inspirera och motivera dina medarbetare till att leverera det lilla extra för Elitfönsters kunder! Som prestigelös ledare föregår du med gott exempel i vardagen. Du är ansvarstagande, målmedveten och blir stimulerad av att arbeta med högt uppsatta kvalitetsmål. Vi värderar dina personliga egenskaper högt.

Rollen kräver fleråriga goda ledarerfarenheter och erfarenhet från byggbranschen och/eller att jobba med återförsäljare är meriterande. Du är van vid målstyrning och uppföljning av nyckeltal samt har goda system- och datakunskaper. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Du har en god förståelse för hela det logistiska flödet från produktion till order och är bekväm med att kontinuerligt fokusera på hur vi kan förbättra vårt kundbemötande, våra processer och vår verksamhet i sin helhet.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-09-20. Urval och tillsättning sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vid frågor eller funderingar vänligen kontakta vår Försäljnings- och marknadsdirektör Micael Broström tlfn 0706-105960.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elitfönster AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Postadress

BROGÅRDSGATAN 1
VETLANDA, 57438

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024