OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicechef hos vår kund kommer du framför allt att vara ett stöd till personalen inom försäljning och kundservice. Teamet består idag av fem innesäljare som tar emot inkommande samtal och ger teknisk vägledning till kunder, av två säljare som hanterar utgående samtal med kundundersökningar och ser affärsmöjligheter samt av två orderadministratörer som sitter i Lettland.
I rollen leder och motiverar du dina medarbetare i deras arbete. Du har daglig kontakt och dialog med externa kunder samt interna medarbetare och chefer. Du är med och bidrar till förbättring och implementerar nya effektivare arbetssätt. Arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta arbete i IT-projekt, planera och utföra kundmöten, planera utbildningar och hålla i avstämningar för personalen samt hjälpa dem i deras ärenden. I din roll som kundservicechef är du tillgänglig där det behövs och arbetar operativt samt strategiskt i verksamheten.
Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start omgående. Arbetstiderna är kontorstider.
Om företaget
Vår kund är ett internationellt erkänt varumärke inom industriell tryckluftteknik, och bedriver sin verksamhet i samtliga världsdelar. De arbetar för att effektivisera svensk industriproduktion genom att erbjuda högkvalitativa komponenter och kundanpassade lösningar. Deras primära arbete går ut på att automatisera olika tillverkningsprocesser i industrierna. De strävar ständigt efter att förbättra service och leverans till sina kunder, och har en hög expansionstakt.
Du erbjuds en roll i ett framgångsrikt företag som står för ständig utveckling och tillväxt på den globala marknaden, där trivsel och sammanhållning för medarbetarna är essentiell.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundservice och försäljning. Du har tidigare haft ledarroller och vet hur det är att skapa en trygghet hos din personal, samt vet hur man på ett pedagogiskt sätt stöttar och motiverar dem. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, har tidigare arbetat i ärendehanteringssystem samt är lättlärd i nya datorsystem.
För att trivas i rollen är du prestigelös, resultatinriktad och flexibel. Du är den som tar tag i det som behövs och tillsammans med ditt team ser du till att kunderna är nöjda. Vidare är du driven och duktig på att strukturera och prioritera arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du även har ett teknikintresse.
Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Matilda Dahlin på telefon 076-869 30 eller matilda.dahlin@2complete.se.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson