OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden:
Ecster erbjuder betallösningar för både säljföretag och konsumenter. Ecster hjälper säljföretag att hitta rätt betallösningar och skapa bättre köpupplevelser genom hela köpet. Målet är att skapa nöjda och återkommande kunder, oavsett när och var affären äger rum. Till deras konsumenter erbjuder de betaltjänster som ger bättre koll på inköpen och ökat köputrymme. Ecster har ca 140 anställda med huvudkontor i Stockholm.
Om tjänsten:
Kundservice består av två team, vi på Hero söker nu en Kundservicechef till det team som ansvarar för kontakten med Ecsters konsumentkunder i Sverige. Du rapporterar till Head of Customer Service & Sales som du också kommer att ha ett nära samarbete med.
Är du en ledare som drivs av att jobba nära kunden, affären och dina medarbetare så är det här rätt jobb för dig. Ecster är i en expansiv fas och du kommer att vara en nyckelspelare för tiden framöver.
Ditt fokus kommer att ligga i att få den operativa verksamheten att fungera genom att jobba tillsammans med dina medarbetare mot de uppsatta mål som kundservice har. Du kommer att mäta NKI och NPS, följa upp med teamet, coacha och motivera teamet att ständigt jobba för en hög kundnöjdhet och den bästa kundupplevelsen.
Andra uppgifter som rollen innefattar är att hålla utvecklingssamtal, göra kompetenskartläggning, semesterplanering samt rekrytering. Du jobbar nära de andra kundservicecheferna och målet är att arbeta på ett effektivt sätt med uppdraget, verksamheten och kunden i fokus.
Det är en självklarhet att du som kundservicechef även kommer att behöva kavla upp ärmarna och arbeta operativt om det behövs.
Kvalifikationer
I den här rollen är det viktigt med ett närvarande och inspirerande ledarskap och det visar sig i beteenden såsom att kunna vara här och nu i stunden men inte tappa blicken framåt. Du känner stor passion för service och vill uppmuntra dina medarbetare till att ta ansvar för kunddialogen.
Vi ser att du behöver besitta goda ledaregenskaper och har tidigare erfarenhet som chef för att lyckas i rollen, du brinner inte bara för service men även personalrelaterade frågor. Du har i dina tidigare roller arbetat nära affären och förstår kundservice, du har arbetat proaktivt med kundrelationer och jobbar för att dina medarbetare förstår att de arbetar i hjärtat av verksamheten. Dina kollegor skulle beskriva dig som trygg och lyhörd, har ett moget ledarskap, är prestigelös och har en god förståelse för affären. Teamet består idag av ca 20 personer och då du jobbar nära såväl din närmsta chef samt övriga kollegor i de andra teamen, är din samarbetsförmåga en viktig del av vardagen. Du känner dig trygg med engelska och svenska i såväl tal och skrift.
Har du erfarenhet av kreditgivning är detta högst meriterande.
Tillträde, omfattning och anställning:
Ecster söker dig som finner annonsen som helt rätt beskrivning för hur du vill arbeta och vem du är som person. De erbjuder en spännande verksamhet och en trevlig arbetsplats. De sitter i dagsläget vid Slussen men kommer i sommar att flytta till Karlaplan/Gärdet.
Detta är en direktrekrytering med anställning hos Ecster.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström, olivia.bergstrom@hero.se, 0709-848547.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445