Kundservicechef till Elis med placering i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.

Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.

Vi levererar hyr- och tvättlösningar till hotell och restauranger - det är vi som ser till att sängen är bäddad med rena och väldoftande bäddlinnen! Vi levererar även hyr- och tvättlösningar till vården, både kommuner, regioner samt till företag inom vård och omsorg. Anläggningen i Eskilstuna servar våra kunder i Stockholmsregionen och vi är drygt 250 anställda.

Vi söker nu en affärsmässig Kundservicechef och inspiratör som kan skapa positiva relationer såväl inom som utanför organisationen. Du kommer att få jobba med ett kunnigt team som varje dag skapar mervärde för våra kunder genom fokus på service i världsklass. Som Kundservicechef hos oss så kommer du att vara en viktig del av vår verksamhet. Du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför anläggningen och dina arbetsuppgifter kommer att vara både varierande och utmanande. Teamet idag består av sju medarbetare och du rapporterar till Platschef.

Vad innebär rollen som kundservicechef?

• Personalansvar för kundservice
• Leda utvecklingen av kundtjänst och utveckla teamet för framtida utmaningar och förändringar
• Förhandlingar med kunder
• Merförsäljning
• Rapportering och uppföljning i vårt CRM system i Lime
• Samordning av serviceaktiviteter
• Ansvarig för att kundbesök planeras, genomförs, dokumenteras och följs upp
• Ansvarig för minskning av kundtapp
• Du ingår i den lokala ledningsgruppen

Vem är du?
För att trivas hos oss har du vilja, driv för sälj, sätter service i fokus och agerar affärsmässigt i alla lägen. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med både ditt team, andra funktioner och kunder. Du är en fena på att bygga nätverk och förtroende. Du använder feedback och är villig att lyfta dig ännu ett steg för att bli en bättre ledare. Att utveckla ditt team och att driva arbetet inom kundservice till ny nivå är något som finns naturligt i dig. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Vidare är du prestigelös, strukturerad och brinner för att coacha andra i sin utveckling.

Vad kan du?
För att lyckas i rollen så behöver du ha tidigare erfarenhet från ledande befattning och är det inom någon av våra kundkategorier så är det ytterligare ett plus. Du har lägst gymnasieutbildning och förutom svenska så behärskar du engelska i tal och skrift.

Körkort krävs för tjänsten.

Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett stabilt och spännande företag där miljö- och hållbarhetsfrågorna står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag.

Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande – så skicka din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Larson, 070-753 33 10.

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024